Wkinl

Hoe te kerkers en draken spelen

Dungeons and Dragons is een echt goed spel om te spelen terwijl u zich verveelt, of als je wilt de rijken van uw verbeelding uit te breiden. Immers, een spel met een diepte zoals deze heeft echt een hoop werk naar rechts worden gespeeld. Hier zijn een aantal dingen te doen om te kunnen om dit prachtige spel te spelen.

Stappen

Hoe te kerkers en draken spelen. Word lid van een spel.
Hoe te kerkers en draken spelen. Word lid van een spel.

Spelen kerkers en draken

  1. 1
    Koop de handboeken. Om te kunnen Dungeons and Dragons, ook wel bekend als D & D of meer algemeen DnD te spelen, moet je de regels kennen. Als je een winkel om de boeken te kopen uit niet kunt vinden, probeer een aantal website, zoals amazon.com. Lees de handboeken op het punt dat u in principe weet elke regel.
  2. 2
    Word lid van een spel. De eenvoudigste, beste en makkelijkste manier om te beginnen is om een ​​bestaande groep aan te sluiten. Als u minder sociaal geneigd dan gemiddeld, kunnen deze ontmoedigend lijken.
    1. Zoek een groep. Vrienden die geïnteresseerd zijn in D & D zijn ook een goede groep die u kunnen vormen
      • # # * Plaats een briefje op de kurk boord. "Nieuwe speler op zoek naar een D & D spel" zou het moeten doen. Vergeet niet uw contactgegevens.
      • Laat wat D & D parafernalia liegen over uw werkruimte. Wil je een set van D & D dobbelstenen toch te kopen. De 20-zijdige dobbelsteen is iconisch - iedereen die speelt zullen weten wat ze voor.
    2. Contact maken. Je moet e-mail, telefoon en / of aan de persoon die als gastheer van de groep, en vraag aan het spel deelnemen. Het belangrijkste wat je wilt vestigen is leeftijdsgroep. D & D is een activiteit die een gemengde leeftijdsgroep kunnen genieten, maar je hoeft niet per se willen de enige tiener in een kamer vol met 40-jarigen zijn. Het is uw oproep op die ene.
    3. Verschijnen op spel 's nachts. Nogmaals - er is geen manier om dit Je moet naar het huis van een totale vreemdeling, en klop op de deur.. Wees moedig, en door de manier, het kan nooit kwaad om dat Zwitsers zakmes hebben in je voorzak voor het geval de persoon blijkt te zijn wat seksueel roofdier, of zoiets. Leren.
  3. 3
    Organiseer je eigen spel. Dit duurt een beetje meer werk van uw kant.
    • Wijs een Dungeon Master (DM). - de meeste kans dat u, als u degene bent die het organiseren van een nieuw spel. Deze persoon moet de kennis van de regels, of in ieder geval het meest bereid om te leren en uit te voeren het spel. Ze willen een beetje van de voorbereiding van een avontuur doen voordat de eerste sessie. Deze persoon moet kopen of een kopie van de Core Rulebooks al - The Player's Handbook, The Dungeon Master's Guide & de Monster Manual I. Er zijn tonnen meer boeken beschikbaar, maar je hoeft alleen maar deze drie om het spel te draaien.
    • Zoek een plek om te spelen - Meestal gaat het om een tafel met wat stoelen eromheen, en is meestal aan de DM's huis / appartement (niet voor een echt goede reden, die net lijkt te zijn hoe het uitpakt). Bij voorkeur ergens zonder afleiding, zoals de tv of andere mensen die niet zullen spelen.
    • Vinden geïnteresseerde spelers - Als je net begint, zult u waarschijnlijk willen aan de stok met vrienden. Het enige wat ze nodig hebben is een belang in Fantasy instellingen, een open geest en verbeelding. Optioneel, maar aanbevolen, items omvatten een potlood, een set van dobbelstenen (daarover later meer), en een Player's Handbook van hun eigen land.
  4. 4
    Eerste sessie - Karakter creatie - Als je eenmaal hebt uitgezocht wie en waar, je moet alle ontmoeten voor het creëren van karakters. U kunt dit alleen doen, maar met nieuwe en onervaren spelers is het het beste om alles bij elkaar te krijgen. Op die manier verwarrend onderwerpen en balans partij kan gemakkelijk worden uitgelegd en gecorrigeerd.
    • Zorg ervoor dat iedereen een blanco personage blad of gebruik een programma zoals Redblade om het te doen voor u.
    • Lees de instructies met betrekking tot het creëren van karakters in het Player's Handbook en hebben iedereen maar de DM creëren een personage.
    • Kennis te nemen van de verschillen tussen rassen en klassen, en die vullen elkaar aan. Bijvoorbeeld, als u besluit om een ​​vechter te zijn en is dit uw eerste time-out, een mens of Half-Orc zal een veel betere keuze dan ofwel een Elf of een Gnome zijn. Aan de andere kant, als je wilt een uitdaging, probeer dan een monnik of een Spell Caster van welke aard (Sorcerer, Druid, Cleric, nichten, enz.)
      • Dit zal worden genoemd uw Player Character (PC). Alle andere personages die in de game wereld die niet worden gecontroleerd door een speler worden Non-Player Characters genoemd (NPC) en zal worden gecontroleerd door de Dungeon Master.
  5. 5
    Het avontuur begint - U kunt verplaatsen recht in deze stap op de eerste zitting na u klaar bent met het maken van tekens, of dit zou ook de tweede sessie. Hoe dan ook, dit is waar je al begint eigenlijk het spel te spelen.
    • Elke speler bestuurt hun eigen pc. U kunt andermans pc geen controle, noch kan je NPC's beheersen.
    • De DM zal beschrijven waar je bent en wat er om je heen.
    • De spelers om de beurt vertellen de DM welke actie ze zouden willen doen in de reactie. De DM zal elke vraag beantwoorden en uit te leggen wat de uitkomst van enige actie.
    • Play zal in dit heen en weer tussen de spelers en DM.
      • Voorbeeld: Start het spel met de DM vertellen waar je bent en wat algemene ideeën over uw omgeving, zoals: "Je merkt dat je in een moeras Naar het noorden kunt u een huis te zien In het westen kunt u verder gaan in de.. moeras. De Oost-en Zuid-passages worden geblokkeerd door dichte groei ".
        • Speler 1: "Ik beweeg naar het noorden langzaam, trekken mijn zwaard in het geval er iets met ons aanvalt."
        • Speler 2: "Hoe diep is het moeras water"
        • Speler 3: "Is het huis in goede staat van onderhoud?"
        • Speler 4: "Ik beweeg naar het noorden, ook."
        • DM: "De twee van u begint met het noorden langzaam te bewegen, de modder zuigen aan je laarzen uit onder de waterlijn Het water is ongeveer een tot twee meter diep; algemeen shin-deep {Player 3}, u probeert het te bepalen.. kwaliteit van het huis van waar je bent. Maak een perceptie te controleren. "
          • Speler 3, die probeert om te zien of ze iets dat wel of niet haalbaar zijn gevraagd om een ​​"perceptie check" te maken kan doen. Ze zal een twintig-zijdige dobbelsteen (d20) rollen en voeg haar vaardigheid van de waarneming aan het totaal. De DM, in het geheim, zal een getal dat aangeeft hoe moeilijk het zou zijn om te slagen te bepalen; dit wordt de "DC" genoemd. Als de speler het totaal gelijk is of hoger dan de DC, dan is de poging slaagt. Meer details over hoe dit werkt is te vinden in het Player's Handbook of in de (System Reference Document).
        • Speler 3 rolt een 13 op de d20. Ze voegt eraan toe de 3 heeft ze in Spot, het geven van haar pc een totaal van 16 om de toestand van het huis te zien. De DM had de DC een 10 gemaakt, omdat het vrij gemakkelijk te zien.
        • DM:. "Loensen naar de structuur, zie je dat het lijkt te leunen een beetje aan de kant, met planken voor de ramen Het is onwaarschijnlijk dat iemand er over enige tijd heeft geleefd, maar als om het even welk ding er wonen... goed, je niet al te zeker van. "
    • Andere voorbeelden van zaken bevinden zich in de Player's Handbook en Dungeon Master Guide.
  6. 6
    Einde van het spel - De meeste sessies zal eindigen op of nabij een vooraf bepaalde tijd. De gemiddelde tijd wordt bepaald door hoe vaak je speelt - als u een keer per week kan spelen, dan is die sessies kan slechts vier uur, waar-zo als je kan slechts een keer per maand te spelen, kan iedereen kiezen voor acht uur durende sessies. Naar gelang uw voorkeur, de DM houdt doorgaans bijhouden van de tijd en het zal het einde van het spel bellen wanneer nodig. De meeste DMs voorkeur aan een episodische "cliffhanger" voelen alvorens een soort van actie te stoppen bij te creëren. Dit pauzeert wezen het avontuur op een intrigerende punt zodat opwinding voor hoe het zal lossen op de eerstvolgende zitting is hoog onder de spelers. Net als een tv-show, zal dit aan te moedigen iedereen aan om de volgende keer terug te komen!

Tips

  • Er zijn gaming modules (kaarten en verhalen waarin verschillende soorten van ontmoetingen, zoals onder meer: ​​monsters, NPC's, en schat locaties) beschikbaar zowel in de boeken en online die kunnen helpen een DM als hij of zij niet wil dat er een te maken. Dit is een geweldige plek voor nieuwe mailings te beginnen.
  • Wees niet bang om de rol te spelen! Proberen om dingen die je karakter zou zeggen, in plaats van het spreken in het hedendaagse jargon zeggen. Je hoeft niet te peper alles met Thou's of Milord's, maar een middeleeuwse boogschutter zou niet zeggen "Kerel!", Of "dat is wicked beest!"
  • Geniet van uw tijd samen, ongeacht de uitkomst van het avontuur. Het punt van dit alles is om fun.Some mensen kunnen denken dat deze regel niet van toepassing en kunnen driftbuien te gooien als het niet goed gaat. Als dit gebeurt niet verlegen om uw DM vragen om hem / haar uit te schoppen.
  • Wijs een Map Maker / Note Taker van de overgebleven spelers. Deze stap is optioneel, maar door dit te doen dus het zal een hoop back-tracking en vergeten aanwijzingen te elimineren.
  • Beginners moeten vasthouden aan de standaard karakter rassen en klassen in het Player's Handbook.
  • Dice aangeduid met aantal zijden, dus d20 betrekking op een twintig-zijdige dobbelsteen. Soms zult u een d2 of d3 nodig, omdat deze niet bestaan ​​gebruik van een d6 met 1,2,3 = 1 en 4,5,6 = 2 of gewoon een eerlijke munt (d2) en 1,2 = 1; 3, 4 = 2 en 5,6 = 3 (d3). Het nummer voorafgaand aan de "d" is het aantal dobbelstenen, dus 3d6 is drie zes-zijdige dobbelstenen.
  • In D & D gaming roll je verschillende dobbelstenen (van d4 tot d20 - 4-zijdig naar 20 zijdige dobbelsteen) om de resultaten van vele acties bepalen wanneer onder dwang, als de uitkomst niet-triviale gevolgen kan hebben of als de actie is een uitdaging om het karakter genoeg te zijn mislukt. Voorbeelden kunnen variëren van succes of falen in de strijd, proberen te springen over een grote kuil, hoe goed je jezelf vertegenwoordigd in gesprek met een prins, als je kon blijven op een galopperend paard in de regen, in staat zijn om iets te zien van een afstand, etc.

Waarschuwingen

  • Niet iedereen zal de vreugde van roleplaying begrijpen. Dat is hun probleem, niet de jouwe. Veel plezier maakt niet uit wat ze zeggen.
  • Niet brengen de gasten met u een sessie onaangekondigd. Vraag altijd de DM en de eigenaar van de locatie die u speelt op voordat u verschijnt met iedereen! Toeschouwers als meer van een afleiding dan iets anders serveren typisch en zal veel mensen ongemakkelijk maken. Dit geldt met name voor de eigenaar van de locatie. Hoffelijk en respectvol is altijd belangrijk.
  • De mate van rollenspel wordt vaak bepaald door de groep waar je mee speelt. Leer hoe ver ze nemen het rollenspel, en hoeveel komedie is geïntegreerd in het rollenspel.
  • Het kan moeilijk zijn om zich te concentreren op het avontuur als je met je vrienden te zijn. Gamesessies vaak vervallen in gekeuvel. U beslist of dit goed of slecht is.
  • Zorg ervoor dat iedereen speelt met dezelfde versie. Er zijn grote veranderingen van de ene versie naar de andere, en zelfs 3e editie op 3.5 heeft een aantal grote veranderingen. Als je niet voorzichtig bent, kan je uiteindelijk het creëren van een personage die kapot is (zeer goed, meestal als gevolg van exploits) of een die kan niet goed functioneren als gevolg van de mix van regels.
  • Het is een goed idee om een ​​spel grid-systeem hebben om elke verwarring over waar iedereen wordt vergeleken met waar de monsters zijn te elimineren.
  • Het is goed om roleplay, maar overdrijf het niet. Zo hoeft u niet te zeggen altijd dingen als, "Prithee mijn liege, maar als mijn dolk niet belanden terug in mijn pooier, ga ik moeten spreiden en vlinder u op een boom. Huzzah! "
  • Als anderen niet rollenspel, het is niet een probleem dat je moet opgehangen op. Velen niet rollenspel want ze hebben sterke overtuigingen tegen hekserij en kan ongemakkelijk met iemand doet alsof ze spreuken kunnen doen geworden. Anderen gewoon zich zelfbewust playing "laten we doen alsof 'als volwassenen, en zou liever concentreren op het spel aspect van D & D. U kunt nog steeds veel plezier gedragen als echte mensen!

Dingen die je nodig hebt

  • Boeken voor regels en informatie, zoals: Dungeons and Dragons: Speler Handbook, Dungeons and Dragons: Dungeon Master Guide, Dungeons and Dragons: Monster Manual.
    • Alle drie kunnen worden gekocht als een startpakket in een slip case voor een korting
    • De basisregels, genaamd het d20 System Reference Document (SRD), zijn online en gratis. ()
  • Dice: d20, d12, d10 (eigenlijk twee dobbelstenen in een paar, een gaande van 1-10 en ander gaande 10-100, tellen in tientallen), d8, 4D6, 2D4
  • Papier en pen of potlood (voor het in kaart brengen, het bijhouden van karakter stats, etc)
  • Ruitjespapier (optioneel): Geweldig voor map maken voor zowel de DM en de Map Maker
  • Een vriend