Mafia (ook wel Assassin, Werewolf of dorp) is een groep role playing spel van strategie, overleven, en de mogelijkheid om een fraude te herkennen. De denkbeeldige instelling is een klein dorpje waar de lokale dorpelingen en maffia zijn in een all out strijd om te overleven.
Er zijn talrijke variaties van het spel. De hier beschreven versie vereist een spel kaarten en werkt het beste tussen de twaalf en vierentwintig spelers.
Stappen
Opzetten
- 1Selecteer een moderator. Het is het beste als deze persoon is iemand die weet de regels en heeft het spel gespeeld.
- 2Splitsen een spel kaarten, zodat er een kaart voor elke persoon te spelen (minus 1 voor de moderator). De Koning zal altijd de detective, en er moet een koning zijn. De koningin zal altijd de dokter, en er moet een koningin te zijn. Kies een pak (zoals clubs) aan de maffia te zijn. Er moet 1 mafia lid per 3 dorpelingen, naar beneden afgerond worden. Zet die drie types in het dek, samen met voldoende reguliere kaarten voor iedereen, behalve voor de moderator.
- 3Schud de kaarten en hebben elke speler neemt een kaart en kijken zonder te laten zien aan iemand anders. De kaart die wordt opgepakt is het teken dat die persoon speelt. Als iedereen heeft genomen en gekeken naar hun kaarten, zal de moderator het spel te beginnen.
- 4Speel het spel door middel van dag en nacht rondes (zoals hieronder beschreven) totdat de maffia zijn geëlimineerd, of het aantal maffia en stedelingen gelijk is (in dit geval, de maffia hebben volledige controle over de stemrechten). Het spel begint met een dag-cyclus, waarbij de maffia weten nog niet wie de andere maffia-leden zijn.
Nachtcyclus
- 1Hebben de moderator beginnen de nacht cyclus door iedereen te vertellen om hun ogen te sluiten en zetten hun hoofden neer.
- 2Als iedereen 'slaapt', de moderator moet de maffia instrueren om wakker te worden en kiest een slachtoffer. De mensen die de maffia kaarten zullen hun ogen openen en zelf onderling een besluit (zo stil mogelijk) die ze willen doden. Zij informeren de moderator van wie het slachtoffer is (door te wijzen op hem of haar) en de moderator zal dan vertellen de maffia om terug te gaan slapen.
- 3De moderator zal de sheriff instrueren om wakker te worden. De sheriff zal dan wijzen een persoon die ze verdenken van een maffia-lid en de moderator zal in stilte geven (door middel van een duim omhoog of duim omlaag) of dat die persoon lid is van de maffia zijn. Als de sheriff was juist hij elimineert de maffia lid en als hij verkeerd was hij weet een ander onschuldig (afgezien van hemzelf of van een persoon die hij koos ten onrechte op een van de voorgaande nachten). De moderator zal dan instrueren de sheriff om terug te keren om te slapen. Opmerking: In een alternatieve manier om te spelen, de Sheriff / Detective niet automatisch de maffia lid dat hij / zij heeft geïdentificeerd elimineren. Integendeel, het is aan de sheriff om de inwoners te overtuigen de volgende dag die de crimineel is.
- 4De arts zal dan worden geïnstrueerd om wakker te worden en kiest een persoon te redden. De arts zal dan (in stilte) wijzen op een een persoon te redden. Hij kon er ook voor kiezen om zichzelf te redden (of zichzelf). Als de gekozen persoon te worden gedood door de maffia werd gered, zullen ze de nacht te overleven. Anders zal er niets gebeuren met de persoon opgeslagen en de persoon gedood zal sterven.
Dag cyclus
- 1De moderator zal u vervolgens instructies iedereen om wakker te worden, behalve de persoon die werd gedood - tenzij de arts nauwkeurig heeft voorspeld die de maffia probeerde te vermoorden, in welk geval die persoon is opgeslagen. De doden vertellen geen sprookjes, dus wie wordt gedood in het spel moet zwijgen voor de rest van het spel.
- 2Besprekingen houden. De stedelingen (dit omvat, sheriff, en Mafia) moeten bespreken recente gebeurtenissen. Niemand kan hun kaarten laten zien, hoewel ze kunnen proberen om anderen ervan te overtuigen dat ze een bepaalde rol. Zodra de discussie heeft zich ontwikkeld tot een punt waar iemand een vermoeden, spelen de opbrengst naar beschuldigingen.
- 3Maak beschuldigingen. Op dit punt, kan iemand een aanklacht tegen een andere speler waarin staat dat ze denken dat de andere persoon is onderdeel van de maffia te maken. Zodra een beschuldiging is gesteld, moet het worden gedetacheerd door een andere speler om voor de beschuldiging te worden genomen om een stemming. Wanneer iemand is beschuldigd en gedetacheerd, moet de aanklager de redenering achter de beschuldiging uit te leggen. Dan kunnen andere spelers mogen spreken indien zij menen dat de beschuldiging is gewoon.
- 4Verdedig de verdachte. Op dit punt, kan iedereen die ervoor kiest om te verdedigen de verdachte en de verdachte heeft vervolgens het recht om zichzelf te verdedigen en uit te leggen waarom er geen manier dat hij of zij zou kunnen worden een deel van de maffia. Dit kan plaatsvinden in een proef-achtige setting, waar de verdachte spreekt over een fictieve alibi en beschuldigt vaak andere spelers in zijn of haar plaats. Speler kunnen hun relatie aanhalen om andere spelers als een reden waarom ze niet zou kunnen worden in de maffia.
- 5Over een stem. De moderator vraagt nu die denkt dat de verdachte schuldig is en er gestemd wordt. Het stemproces kan wel of niet anoniem.
- 6Breng de uitspraak. Indien een meerderheid van de stemrechten spelers stemmen schuldig, de beschuldigde toont zijn of haar kaart en wordt nu beschouwd gedood. Als er geen kaarten werden gebruikt, kan de verdachte gewoon aangeven of ze zijn in de maffia. Als er geen meerderheid van stemmen van schuldigen, de beschuldigingen beginnen weer. De dag ronde gaat door tot iemand is schuldig verklaard en uit het spel verwijderd, en de nacht ronde begint weer.
Variaties
- In een linkse versie van het spel de sheriff wordt vervangen door een revolutionaire held van het volk, zoals Assata Shakur, Emma Goldman, of Ernesto Che 'Guevara. Eveneens de maffia wordt vervangen door de FBI en het winnen van het spel gaat het elimineren van alle FBI-agenten. Mensen die deze versie te spelen van het spel over het algemeen noemen het spel "Emma" of "Assata" in plaats van "maffia".
- De moderator kan kiezen uit de leden van de maffia, sheriffs, enz., door hem / haarzelf. Dit is goed als de moderator weet het spelniveau van de spelers, en kan een meer evenwichtige spel te maken.
- Geven een bepaalde hoeveelheid tijd (vijf tot vijftien minuten) vóór elke discussie (dus deze keer kan meerdere keren per dag gebeuren) voor mensen om in het geheim converseren. Ze kunnen niet zien kaarten, maar dit kan een tijd voor het proberen om iemand te overtuigen je onschuldig bent voordat ze openlijk beschuldigen jou.
- Andere positie uitgedeeld kan zijn dat van de informant. Deze persoon krijgt te weten wie de maffia zijn zonder dat ze weten wie hij / zij is. Taak van de informant is om de stedelingen te helpen, maar ze moeten voorzichtig zijn, want als de maffia verdachte iets, hij / zij zal waarschijnlijk worden gedood. Tijdens de eerste avond, zal de moderator de maffia vertellen om een soort van teken (bijv. verhogen van hun handen voorzichtig) te maken en laat de informant zijn / haar ogen open, dus zien wie behoort tot de maffia. Zie hieronder de Verwante Googles voor een meer gedetailleerde beschrijving over hoe deze versie van het spel te spelen.
- Enkele andere rollen gebruikt voor de lol zijn de Armor, die niet kan worden gedood door maffia en alleen worden weggestemd, de Bandit, die geen stemrecht maar weet wie de maffia zijn en werkt aan de maffia te helpen; de advocaat, die iemand kiest om verdedigen en die persoon kan niet worden weggestemd de volgende ochtend, Rambo, die een "granaat" kan gooien naar iemand te doden die persoon en de twee mensen aan beide zijden in een beurt, en de buschauffeur, die blindelings kunnen veranderen rollen van twee personen. De enige rol die absoluut noodzakelijk zijn, zijn die van de moderator en de maffia.
- Een andere variatie voegt slechts twee spelers om de originele set, "de Serial killer" en "de Postbode." De Serial killer gaat na de dokter, zodat de arts niet kan redden wie hij doodt. De seriemoordenaar kan worden gedood door de maffia, echter, maar toch iemand doodt die beurt. (Opmerking # 1: De seriemoordenaar is niet de maffia, dus de sheriff kan niet "detecteren" hem OPMERKING # 2:. Het beste is om geen kaarten te laten zien bij het spelen met een seriemoordenaar, met de verteller roept nog steeds zijn draai, zelfs wanneer Hij is dood.) The Postman werkt als een normale dorpeling, behalve voor een kleine verrassing. Als hij wordt vermoord, toont hij zich de postbode en gaat "post", waarbij iemand met hem mee naar het graf.
- Voor grote groepen is het vaak interessant om twee afzonderlijke, concurrerende groepen Mafia hebben.
- Het spel kan moeilijker worden gemaakt voor de maffia als ze niet kunnen communiceren in de nacht. 'S nachts, de moderator somt alle spelers' namen, en de leden van de maffia, zonder hun ogen openen, maak een teken op een speler die ze willen doden. Indien ten minste de helft van de maffia leden stemden voor dezelfde persoon, hij / zij sterft, anders niemand wordt gedood. De maffia moet het slachtoffer in de dagen cyclus kiezen, waarschijnlijk door oogcontact, zodat burgers merken het niet. Natuurlijk, de eerste avond dat ze moeten hun ogen openen om elkaar te zien.
- Het is nog spannender als spelers niet hun kaarten laten zien als ze sterven, alleen aan het einde van het spel. Dus stedelingen weet niet hoeveel leden van de maffia zijn nog in leven.
- Spel kan ook gespeeld worden als vampieren of weerwolven. Dit geeft het een beetje meer van een Halloween gevoel.
- Een andere variatie, is het verlaten van alles hetzelfde, behalve dat wanneer iedereen wakker wordt, de moderator vertelt een verhaal van hoe die persoon is overleden, kan het zijn grappig of eng, alles wat je wilt. Dan kan iedereen stemmen op wie het denken dat de maffia is.
- Een interessante twist: The Other (of Alien). Makkelijkst als je de dokter in het spel. De andere lijkt op een dorpeling. Na de maffia en de arts hun daden hebben gedaan, de ander wekt. Als de maffia opgepakt hem voor moord, de moderator geeft de andere een teken. de andere is nu actief. Gedurende de volgende dag, moeten de andere al het mogelijke doen om te worden gelyncht. Indien succesvol, de andere wint. (De andere verliest indien gelyncht voordat activering)
- Sommige mensen spelen dit spel met een goochelaar, die is op de burger kant en kunnen ervoor kiezen om een persoon die ze verdenken doden is maffia elke avond en kan een persoon te redden van gelyncht door signalering naar de moderator.They kan elk ding maar een keer wel te doen.
- De Lycan - Ze zijn een burger (ze weten of ze zijn de Lycan al en zelfs een maffia kan beweren dat de Lycan), maar als de Detective of Psychic controles hen tijdens de nacht, ze lijken een maffia te zijn. Het is sorta suckish rol te zijn, maar het helpt de maffia. Als ze sterven ze worden geopenbaard aan een maffia te zijn.
- De Peeping-Tom - De Peeping-Tom is toegestaan om hun ogen op elk ogenblik te openen. Deze persoon kan vinden wie elke rol speelt in de game, maar dit maakt de persoon zeer aansprakelijk worden gedood door de maffia.
- De Oma Met Een Shotgun - Als de oma met een jachtgeweer wordt bezocht door iedereen die tijdens de nacht, die persoon komt te overlijden. Dus als de psychische of detective onderzoekt haar, ze sterven. Als de maffia probeert haar te vermoorden, wordt een willekeurige maffia vermoord. Ze kan niet worden gedood door de maffia. De mensen onderzoekt haar weet niet of ze stierven vanwege haar of vanwege de maffia of wat. Ze zijn op de burger team.
- Cupido - Op de eerste avond cupido pakt twee mensen aan de liefhebbers. Als een van de geliefden overlijdt de ander sterft aan een gebroken hart direct. Dat zeggen de cupido geplukt Bob en Bill aan de liefhebbers (net te voegen, ze hoeven niet te zijn van tegengestelde geslachten), indien de volgende nacht de maffia kill Bob, Bill ook te sterven zou diezelfde avond. De twee mensen wordt gewaarschuwd zodra zij worden gekozen en weten wie de andere minnaar is. Cupido is op de burger team. Als alternatief kunnen de twee geliefden te wijzen op het begin van het spel door de kaarten (bijvoorbeeld, kon de 2 van harten en de 2 van diamanten de rollen van geliefden te identificeren). De liefhebbers zou dan door de moderator worden gewekt tijdens de eerste nacht lang genoeg om elkaar te herkennen.
- je zou ook kunnen toevoegen in een Romeo en Julia paar. Als een van het paar wordt gedood of gelyncht de ander doodt hen zelf en een andere persoon.
Tips
- Realistisch, het minimum aantal spelers nodig voor een spel is 7 (5 Town vs 2 Mafia).
- Het is vaak interessant om Mafia-leden (en slinkse stedelingen) vragen over hun strategieën bij het spel voorbij.
- Blijf dicht bij wie wie wie wie, etc. ondersteunt Later in het spel beschuldigt, zou er een podium waar iedereen is puzzelen om erachter te komen wie maffia kan zijn, en weten het stemgedrag van mensen kan een grote hulp.
- Zittend in een cirkel, zonder buitensporige tafels of muziek, geeft een huiveringwekkende "heksenjacht" lucht aan het spel. Vergeet niet, het krijgen in dit spel is wat maakt het leuk.
- Om het spel interessant te maken, kan de moderator maken creatieve en uitgebreide verhalen over hoe het slachtoffer werd gedood of opgeslagen.
- Als je hebt gedood, het is nog steeds leuk om te zitten en te kijken hoe het spel zich afspeelt.
- Een uitstekende strategie om een crimineel zou zijn om te stemmen uit andere leden van de maffia. Op deze manier zal niemand hem ooit verdenken / haar.
- Het aantal maffia moet idealiter een maffia voor elke drie townspersons. Een voorbeeld zou zijn als er 16 mensen te spelen dan moet er 4 maffia te zijn, als er 20 mensen te spelen dan moet er 5 maffia zijn. Met behulp van deze ratio, de stadslui in principe een aantal mislynches beschikbaar aan hen die gelijk is aan het aantal maffia-leden minus 1. Als u van het feit dat het aantal correcte lynches nodig om het spel te winnen is gelijk aan het aantal maffia-leden overwegen, dan kunt u zien waarom dit 3-naar-1-ratio moet worden gehandhaafd.
- Als je het verhogen van het aantal spelers, wil je het aantal teken spelers te verhogen ook. Dit is vooral goed als je genoeg mensen dat iedereen is moe van het zijn een stadsbewoner elke keer. Op dit punt, beginnen met het maken van willekeurige karakters die het vermogen om bepaalde dingen te doen hebben. Dit vergt meer werk van de moderator, die bij te houden, maar het kan de moeite waard zijn voor grote wedstrijden.
- Een andere uitstekende strategie die is een beetje moeilijker om af te trekken en vereist het spelen met een arts of dokter. Een maffia lid na het leiden van een heffing in de richting van een andere maffia kan iets zeggen om het effect van 'als hij / zij is maffia de medic / arts moet om mij te redden. " Tijdens de nacht, wanneer de dokter is het kiezen van wie om de persoon te redden zou ook kunnen wijzen op zichzelf. Dit gaat uit van de verkeerde vibe te geven aan de dokter dat de persoon de sheriff of detective. Wanneer de maffia lid heeft zijn / haar beurt in de nacht moeten ze vervolgens zelfmoord plegen. KIEZEN VOOR ZIJN / HAAR ZELF KILL. Als de medic is slim moeten ze de maffia lid te redden van zijn / haar eigen zelfmoord. Van toen af aan de maffia lid zal hebben afgeschrikt vermoeden voor de rest van het spel, tenzij ze uit te worden gecontroleerd door de sheriff / detective.
- Wanneer u wordt opgeroepen om wakker zou het helpen als je zitten rustig en wanneer u het kiezen iemand te doden of te wijzen op iemand of op someone.Then slaan als je wordt verteld om terug te gaan slapen ga terug naar beneden zo stil mogelijk dus als elk lichaam maakt beschuldigingen ze niet denken dat je de maffia.
- Wanneer beschuldigen een speler / verdediging van zichzelf spelers kunnen ervoor kiezen om vertrouwen op fictieve argumenten, daarbij verwijzend naar alibi's en fictieve gebeurtenissen uit het verleden. Dit is gemakkelijker te doen als de moderator vertelt uitgewerkte verhalen in detail beschrijven hoe het slachtoffer is overleden. Hoewel deze argumenten eigenlijk niet kunnen bewijzen dat iemand schuldig of onschuldig is, kunnen zij informatie over de vraag of de verdachte zich schuldig voelt bieden.
- Er zijn talrijke variaties van dit spel. Voel je vrij om te experimenteren.
- Een manier van spelen is om een informatie-ronde hebben voordat het overdag en 's nachts rondes. De moderator vraagt iedereen om hun ogen te sluiten. De moderators vraagt dan de maffia om wakker te worden en signaleren aan de moderator wie ze zijn, zonder iemand te doden. Dan is de sheriff, dan is de arts, dan is een andere speciale tekens. Hierdoor kan de moderator om te weten wie wie is en een kans voor de stedelingen om te luisteren naar aanwijzingen, zoals geluiden of bewegingen voor de ronde overdag.
- Het ergste giveaway een crimineel kan maken is te doden uit iemand die een crimineel had beschuldigd tijdens de dag, want het wijst een hand recht in het crimineel als iemand vraagt: "Wie zou er baat bij hebben?"
- Dit spel kan ook gespeeld worden op een forum, die meer geheimhouding en bedrog, evenals een meer geschikte tijd proces maakt.
- Het is een goed idee om het enige moment waar u op vertoon van uw kaart wanneer je sterft maken. Anders, de sheriff krijgt immense macht voor een ronde (of langer, als de arts beschermt hem), en als iemand toont nooit zijn of haar kaart, het is een dode giveaway dat hij of zij is Mafia.
- Probeer niet te doen op willekeurige beschuldigingen in de eerste ronde. Dit is de beste tijd om het gedrag van mensen te beoordelen. Ook, kijk naar die lijkt te zeker zijn van de identiteit van bepaalde mensen - ze zouden maffia zijn.
- Als alleen de moderator weet hoeveel maffia-leden zijn in het spel, dan is er een element van giswerk.
- Als je de sheriff en er is u, een maffia lid, en een stadsbewoner zorg ervoor dat als je weet wie de maffia lid is, vertel de stadsbewoner dat je de sheriff.
- Als het aantal spelers is geen veelvoud van 4, en u moet afwijken van de normale 3-naar-1 Town naar Mafia-ratio, dan wat knutselen van het spel is nodig om rechtvaardigheid te handhaven. Zijnde 1 af uit een veelvoud van 4 kan vaak gewoon worden genegeerd (bijvoorbeeld het hebben van 3 maffia in een 11-player spel of 3 Mafia in een 13-player spel speelt zeer vergelijkbaar met 3 maffia in een 12-player game). Het is gevallen waarin het hebben van 10, 14, 18, enz. spelers waar het spel moderator moeten overwegen om een andere crimineel, maar ook tegelijkertijd geven de Stadslui toegevoegde functies, zoals een arts, inspecteur, enz.
Waarschuwingen
- De eerste ronde van een spel kan langer duren dan een uur. De gemiddelde ronde is ongeveer 10-45 minuten, en een hele wedstrijd goed kan duren dan 3,5 uur.
- Houd in gedachten dat als je rond jongere kinderen spelen, hebben ze de neiging eruit te flappen die de maffia zijn.
Dingen die je nodig hebt
- Een grote groep mensen (meestal 10 of meer)
- Een dek van kaarten