Dit artikel zal u vertellen de fundamentele karakter creatie proces om je eigen speler personage te maken in Dungeons and dragons 3.5.
Stappen
- 1Elke DM heeft verschillende 'huisregels'. Neem contact op met uw DM voordat u begint. Ze kunnen zeggen 'geen halve-orcs', of 'geen kwaad karakters'. Ze kunnen zelfs een ander plan voor rollend uw statistieken!
- Role Playing Games, of "RPG" hebben gespecialiseerde taal. "Stats" zijn meestal deze statistieken in de kern van je karakter, zoals de weerstand of charisma. Soms ook andere dingen, zoals hoeveel je karakter kan tillen, wordt ook wel een stat, maar we zullen hier proberen en houd het simpel.
- 2Rol uw voet vermogen scores, zoals beschreven onder berekeningen. Na het aanpassen van hen voor de race die zal worden uw statistieken. Velen, zoals "orc" of "elf" zijn waarschijnlijk bekend voor u door populaire fantasy. Indien geen van hen lijkt aantrekkelijk kunt u altijd terecht bij de bekende "mens."
- 3Kies je ras. Deze keuze zal bepalen vele factoren, waaronder raciale hoogstandjes, maar het belangrijkste in deze fase is dat het bewerkstelligt je stats. Raadpleeg uw PHB voor een volledige beschrijving van uw keuze.
- 4Kies je karakter. Er zijn negen optimalisaties in het spel, en eigenlijk bepalen hoe je personage in een bepaalde situatie zou reageren. Bijvoorbeeld, kunnen beschimpen hem of hem zelfs af en gaan door zijn zakken, terwijl een wettige goed karakter kan haasten om de man te helpen en hem te genezen indien mogelijk een chaotische slecht karakter, die een gewonde man ziet aan de kant van de weg. Deze stap is belangrijk omdat sommige van de lessen moet u wel van een bepaalde groepering, of van bepaalde beperkingen op die afstemmingen je kunt zijn. Beschrijvingen van de rooilijnen kan worden gevonden in de PHB. Uw DM kan besluiten dat elke klasse elke uitlijning kan zijn, maar de gemiddelde DM volgt PHB regels.
- 1Kopen vaardigheden. Je hebt een aantal skill points waarmee je kunt vaardigheden (lijst van vaardigheden en beschrijvingen zijn te vinden in de PHB) te kopen. De hogere intelligentie van je personage, hoe meer punten je krijgt. Zie PHB voor uw exacte amount.Class vaardigheden (in het PHB vermeld in de beschrijving van de klasse), en algemene vaardigheden, kost een punt per rang. Cross-class vaardigheden zijn vaardigheden een character class normaal niet zou kennen, en kostte dubbel. Ook in gedachten houden dat elke vaardigheid heeft een bijbehorende modifier. Dus elke keer dat u een broodje met een vaardigheid, je het aantal gekochte gelederen alsook van de karakteristieke modifier in verband met die vaardigheid toe te voegen (skill beschrijvingen aangeven welke gaan met welke).
- 2Kies uw prestatie (s) wordt een lijst van heldendaden en hun beschrijvingen zijn te vinden in de PHB.
- 3Bereid spreuken bekend. Geestelijken en druïden hebben toegang tot al hun spreuken, maar tovenaars moeten hun DM te raadplegen voor hun uitgangspunt spreuken. Tovenaars moet zorgvuldig kiezen, want de weinige ze kiezen zullen hun rol dicteren in het spel. Wanneer u slechts een paar keuzes voor elk niveau, is het belangrijk om verstandig te kiezen.
- Met de start goud in de PHB genoemd.
- Selecteer beginnen apparatuur.
- Controleer bij uw eerste DM, mag hij / zij eisen dat u items kopen via rollenspel in-game.
- 4Bereken en noteer spell save dc's (moeite klas, of wat de tegenstander moet rollen om te minder beïnvloed door de ban.) # Andere dingen om naar te kijken: aan-hit bonus (de bonus bij het rollen aan te vallen), grapple modifiers en andere misc. gegevens. Al deze zijn te vinden in uw PHB.
Berekeningen
- 1Base mogelijkheid scores (statistieken): Roll 4 zes-zijdige dobbelsteen 6 keer. Drop de laagste en voeg de rest bij elkaar.
- 2~ Verdeel elke rol onder uw core-statistieken (Strength [STR], Behendigheid [DEX], Grondwet [CON], Wijsheid [WIS], Intelligence [INT], en Charisma [CHA]).
- 3Ability modifiers: De modifier is afhankelijk van uw Base Score.
- 4Basisscore - Modifikatie
- 56-11.... 0
- 612-13.... 1
- 72.... 14-15
- 816-17.... 3
- 918-19.... 4
- 1020-21.... 5
- 11Mogelijkheid modifiers zal worden gebruikt om aanvallen te verbeteren, bespaart, initiatief (slagorde), & AC (armor klasse). Zij zullen ook van invloed op uw vaardigheden.
- 12Voor de klassen -
- Barbaar
- 13Hit sterven: D12
- 14Vaardigheidspunten op 1 lvl: (4 + Int Modifikatie) x4
- 15Skill points bij elke lvl: 4 + Int Modifikatie
- Bard
- 16Hit sterven: D6
- 17Vaardigheden op 1 lvl: (6 + Int Modifikatie) x4
- 18Vaardigheden op elke lvl: 6 + Int modifier
- Geestelijke
- 19Hit sterven: D8
- 20Vaardigheden op 1 lvl: (2 + Int Modifikatie) x4
- 21Vaardigheden op elke lvl: 2 + Int Modifikatie
- Druïde
- 22Hit sterven: D8
- 23Vaardigheden op 1 lvl: (4 + Int Modifikatie) x4
- 24Vaardigheden op elke lvl: 4 + Int Modifikatie
- Vechter
- 25Hit sterven: D10
- 26Vaardigheden op 1 lvl: (2 + Int Modifikatie) x4
- 27Vaardigheden op elke lvl: 2 + Int Modifikatie
- Monnik
- 28Hit sterven: D8
- 29Vaardigheden op 1 lvl: (4 + Int Modifikatie) x4
- 30Vaardigheden op elke lvl: 4 + Int Modifikatie
- Paladijn
- 31Hit sterven: D10
- 32Vaardigheden op 1 lvl: (2 + Int Modifikatie) x4
- 33Vaardigheden op elke lvl: 2 + Int Modifikatie
- Ranger
- 34Hit sterven: D8
- 35Vaardigheden op 1 lvl: (6 + Int Modifikatie) x4
- 36Vaardigheden op elke lvl: 6 + Int Modifikatie
- Schurk
- 37Hit sterven: D6
- 38Vaardigheden op 1 lvl: (8 + Int Modifikatie) x4
- 39Vaardigheden op elke lvl: 8 + Int Modifikatie
- Tovenaar
- 40Hit sterven: D4
- 41Vaardigheden op 1 lvl: (2 + Int Modifikatie) x4
- 42Vaardigheden op elke lvl: 2 + Int Modifikatie
- Wizards
- 43Hit sterven: D4
- 44Vaardigheden op 1 lvl: (2 + Int Modifikatie) x4
- 45Vaardigheden op elke lvl: 2 + Int Modifikatie
Naamgeving
- 1Naming is lichtgeraakt en individualistisch, maar je moet rekening houden met zaken als de toon van het spel (zoals domme), het genre (meestal fantasy adventure, maar d & d 3,5 biedt vele instellingen en uitbreidingen tot ver buiten deze), en uw achtergrond personage (een midden-oosten stijl karakter is het onwaarschijnlijk dat de naam "Ed").
Tips
- Pick karakter uiterlijk en achtergrond. Hoewel deze stap niet noodzakelijk is voor de gemiddelde dungeon crawl, maakt het rollenspel interessanter. Als deze stap niet wordt vereist door uw DM, proberen om het te doen anyways als het dingen eenvoudiger zal maken bij het kiezen staaltjes en vaardigheden. Als u besluit dat u wilt een held bekend voor het opladen in de strijd op zijn trouwe ros met een brandende zwaard der gerechtigheid, onwetend van een gevaar voor zichzelf te maken, is de kans groot dat je op zoek naar een melee klasse die kan hanteren een zwaard. Misschien wil je vaardigheid rangen die je vermogen om je paard te behandelen, prestaties die je zwaard vaardigheden te vergroten, en een race die je klas sterker zal maken toenemen kopen.
- Maak je geen zorgen als het duurt een lange tijd. Met de praktijk, zult u het creëren van personages in een kwestie van minuten.
- Als er enige informatie die u niet kent, 99% van de tijd die je kunt vinden in de Player Handbook (PHB) of door het stellen van andere spelers.
- Veel plezier!
Waarschuwingen
- Afbeelding: charactersheet_901.pdf verwarrend toch?
Dingen die je nodig hebt
- Een complete set van dobbelstenen, waaronder 4 D6 (6 zijdige dobbelsteen) om de statistieken te genereren ook, je zal het V.3.5 Player's Handbook nodig hebben om je karakter te maken. De 'D' geeft dobbelstenen. Een aantal vóór dat is hoeveel van die soort, terwijl het aantal na de 'D' geeft het aantal zijden op die dobbelsteen. Een complete set bestaat 1D4, 1D6, 1D8, 2D10, 1D12 en 1D20.
- Schroot papier en een stuk voor het opnemen van de definitieve resultaten (of een teken vel).