Het klassieke spel van Tic Tac Toe (ook bekend als "nullen en kruisen" of "X's en O's") kan zo worden gespeeld dat je nooit verliezen. De volgende technieken kunnen niet garanderen dat je altijd zult winnen, maar de worst case scenario is dat je zal eindigen in een gelijkspel. Met de volgende strategieën in uw repertoire, zult u in staat zijn om iemand uit te dagen met deze bedreiging: "Ik wed dat ik 10 wedstrijden van Tic Tac Toe met je spelen en nooit verliezen Dus laten we gaan."
Stappen
- 1Beslissen wie als eerste begint. U zult de eerste speler of de tweede speler zijn.
- 2Leer de definities en specifieke bewegingen in verband met de volgende woorden:
- Counteren: Het maken van een beweging die je tegenstander proberen te winnen blokkeert.
- Center: De enige vierkant op een Tic Tac Toe boord volledig omringd door andere pleinen.
- Rand: Een vierkant grenzend aan het centrum.
- Corner: Een vierkant begrensd door 2 rand pleinen.
Als je eerst gaan
- 1Maak uw eerste zet. Als je de eerste speler, heb je twee keuzes. U kunt markeren het midden of een hoek vierkant. Vermijden dat de andere vier pleinen, die ook wel bekend als rand pleinen. De stappen voor elk geval wordt hierna gegeven.
- Als u markeren het centrum als uw eerste zet, zal de tegenstander dan ofwel markeert een hoek of de randen.
- Als ze markeren een rand, zet uw volgende merk in elk van de twee hoeken die het verst van hun merk, zoals weergegeven in het onderstaande schema als paarse vierkantjes. Als ze uw poging om te winnen te blokkeren, je bent op weg naar het winnen! Gewoon blokkeren hun eigen poging om te winnen door het plaatsen van uw merk in die bepaalde hoek en wordt u in een positie waar je zal twee edge,> kansen om te winnen, zoals beschreven in het schema als twee rechte groene lijnen. Maar als ze je niet blokkeren, zal je nog steeds winnen toch!
- Als ze markeren een hoek, moet je je stempel te plaatsen op een zodanige wijze dat alle drie de merken een rechte diagonale lijn (uw merk in de tegenoverliggende hoek doos als die van hen) zullen vormen, zoals weergegeven. Als hun volgende zet zich op een rand, heb je twee kansen om te winnen, zoals beschreven door de twee groene lijnen in het diagram. Anders dan dat, zal je eindigen in een gelijkspel (als je blijft counteraanval hen).
- Als ze markeren een rand, zet uw volgende merk in elk van de twee hoeken die het verst van hun merk, zoals weergegeven in het onderstaande schema als paarse vierkantjes. Als ze uw poging om te winnen te blokkeren, je bent op weg naar het winnen! Gewoon blokkeren hun eigen poging om te winnen door het plaatsen van uw merk in die bepaalde hoek en wordt u in een positie waar je zal twee edge,> kansen om te winnen, zoals beschreven in het schema als twee rechte groene lijnen. Maar als ze je niet blokkeren, zal je nog steeds winnen toch!
- Als je een hoek plein als je eerste zet te markeren, zal er twee mogelijke reacties worden door je tegenstander. Zij zullen ofwel markeer het midden of een van de andere vakjes.
- Als ze ervoor gekozen om de andere pleinen markeren, kunt u winnen. Vind het plein waar u uw eerste zet gedaan. Er moet een horizontale rij en verticale rij vierkantjes dat te bevatten. Kies een rij die je tegenstander zet niet bevat. Maak je tweede zet in de hoek, dat is een deel van je geselecteerde rij.
- Nu is het tijd om je tegenstander te misleiden. Kijk om te zien of u direct of als je moet tegenaanval in het centrum kan winnen. Als je nu kunt winnen, maken de winnende zet! Als je moet gaan in het centrum, dan is dit te doen en een situatie creëren waar je kunt winnen op twee verschillende plaatsen. Als je niet hoeft te doen, hetzij van deze dingen, ga dan in een andere hoek. Nogmaals, heb je twee manieren om te winnen op hetzelfde moment gemaakt!
- Als zij markeer het midden, zal u merken zodanig dat alle drie markeringen een rechte diagonale lijn vormen, zoals weergegeven in het diagram. Zij zullen dan een keuze uit het markeren van de hoek of de andere pleinen.
- Als zij (a) markeren een hoek, je bent goed op weg naar het winnen! Markeer de laatste bocht, zoals weergegeven in het diagram. Je krijgt twee kansen om te winnen, zoals beschreven in het schema als twee rechte groene lijnen. Echter, als ze (b) (a)> merk alle andere pleinen, het beste scenario is een gelijkspel, ervan uitgaande dat je blijft counter.
- Als u markeren het centrum als uw eerste zet, zal de tegenstander dan ofwel markeert een hoek of de randen.
Ik denk niet dat dit gaat worden voor veel hulp, maar toch: dit is mijn beste truc, als je een rand van het begin en op je volgende beurt een hoek, die is niet in de buurt van uw eerste teken markeren, en de opp iets, maar niet het centrum voor de eerste 2 punten, je gaat zeker winnen, als je opp maakt center dat het gaat om een band te zijn: D (als u vragen heeft dragon_cristi_boy3@yahoo.com is mijn e-mail) cya met liefde.
Als je tegenstander gaat eerst
- 1Denk aan uw strategie op basis van hun eerste zet. Je tegenstander zal kiezen om deze te plaatsen in het midden of hoeken.
- Als ze markeren het centrum, moet u een bocht direct markeren, zoals weergegeven in het diagram.
- Als ze plaatsen hun merk in de tegenoverliggende hoek van jou, zijn ze eigenlijk met de strategie hierboven! Zet uw volgende merk in elk vierkant dat is niet naast je eerste merk (gekleurd in het groen in deze afbeelding). Dan is het gewoon een kwestie van het blokkeren tot er een gelijkspel is bereikt.
- Als ze markeren een andere pleinen, ze gewoon blokkeren. Je zal eindigen in een gelijkspel.
- Als ze plaatsen hun merk in de tegenoverliggende hoek van jou, zijn ze eigenlijk met de strategie hierboven! Zet uw volgende merk in elk vierkant dat is niet naast je eerste merk (gekleurd in het groen in deze afbeelding). Dan is het gewoon een kwestie van het blokkeren tot er een gelijkspel is bereikt.
- Als ze markeren een hoek, moet u het centrum markeren of je verliest tegen een goede tegenstander.
- Nadat u markeer het midden, ze hebben twee keuzes.
- Als ze plaatsen hun stempel zodanig dat alle merken een rechte diagonale lijn zal vormen, markeert geen randen en raak markering elke hoek, zoals aangegeven in het diagram als gele vierkanten. Je zal eindigen in een gelijkspel.
- Anders gewoon counteren hun bewegingen en je zal een gelijkspel hebben.
- Als ze plaatsen hun stempel zodanig dat alle merken een rechte diagonale lijn zal vormen, markeert geen randen en raak markering elke hoek, zoals aangegeven in het diagram als gele vierkanten. Je zal eindigen in een gelijkspel.
- Nadat u markeer het midden, ze hebben twee keuzes.
- Als ze markeren het centrum, moet u een bocht direct markeren, zoals weergegeven in het diagram.
Tic Tac Toe kaart
Als afvraagt waar een veilige stap in elke Tic Tac Toe situatie zou zijn, probeer dan eerst het maken van een beweging die zal resulteren in een win voor u, of als dat niet zal werken, blokkeert je tegenstander winnen. Als beide opties niet beschikbaar zijn, kunt u deze kaart gebruiken als referentie, vinden de situatie hier, en gaan in een van de witte ruimten getoond. Gaan in een grijze ruimte zal resulteren in een verlies als je tegenstander kan uitzoeken hoe je vangen.
Als u wilt proberen om je tegenstander te winnen, maken bewegingen die zal resulteren in situaties met veel grijze vierkantjes hier getoond. Erachter toen uit hoe twee manieren om te winnen in een keer te maken.
Tips
- Het belangrijkste om te onthouden is om aandacht te besteden tijdens het spelen.
- Wanneer twee experts spelen die de bovenstaande regels volgt, zal niemand ooit wint of verliest, ze zullen altijd binden.
- Altijd op zoek naar een kans om een win eerst winnen of te blokkeren. Denk dan eens aan uw mogelijke moves en denk na over wat er zou gebeuren na je volgende zet.
- Kijk altijd je tegenstanders moves.
- Studies tonen aan dat de persoon met behulp van X is over het algemeen het een te winnen. Kies je wapen slim!
- In het algemeen, de speler die als eerste gaat heeft een hogere kans op het winnen want er zijn negen vierkantjes - de eerste speler heeft een kans om vijf van hen, terwijl de tweede speler kan alleen maar vier.
Waarschuwingen
- Probeer niet om onmiddellijk te psyched uitgevoerd door mensen die zeggen dat het spel zal eindigen in een gelijkspel. En dat je geen tafels spiegelen. Als u nog niet vaak gespeeld tegen hen, is er een kans dat ze zouden slecht zijn op het en kan zeggen dat er maar een zwakte te maskeren.
- Speel niet met iemand achter elkaar. Zij zullen ontdekken uw strategie overuren.
- Sinds Tic Tac Toe eindigt vaak in een gelijkspel tussen twee ervaren spelers, niet overmatig spelen tegen iemand die laat zien, in het spel, dat ze weten wat ze doen. Speel met mate.