Wkinl

Hoe maak je een stripboek te maken

Heb je een leuk verhaal te vertellen met foto's en woorden? Waarom een ​​stripboek niet schrijven? Voor hulp bij het schetsen, het ontwikkelen van karakters, het schrijven van een meeslepend verhaal, en synthetiseren al deze elementen in boekvorm, gebruik maken van deze richtlijnen en aanwijzingen.

Stappen

Hoe maak je een stripboek te maken. Schets uw personages of karakter ideeën.
Hoe maak je een stripboek te maken. Schets uw personages of karakter ideeën.

Maak voorstudies

  1. 1
    Schets uw personages of karakter ideeën. Sinds stripfiguren zijn zeer bepaald door hoe ze eruit zien, het maken van een paar snelle schetsen is een geweldige manier om jezelf te inspireren om een ​​uniek karakter te creëren - en misschien zelfs je plot ideeën. U kunt beginnen met potlood, krijt, of zelfs een digitale ontwerp-programma, afhankelijk van wat krijgt uw creatieve sappen stromen.
  2. 2
    Oefen het tekenen van de personages, locaties en objecten die zullen worden in uw verhaal. De profs noemen deze "model vellen." Hoe meer je oefent, hoe consistenter de tekeningen zullen zijn, waardoor het makkelijker voor uw lezer te "lezen" van uw kunstwerk. Zorg ervoor dat je weet hoe elk personage eruit ziet vanuit alle hoeken zal helpen uw lezers te identificeren, zelfs als er veel actie rond hen op uw pagina's.
  3. 3
    Oefen het tekenen verschillende gezichtsuitdrukkingen, houdingen en situaties voor elk personage. Dit zal u toelaten om uw personages zien er gladder en zal u helpen uit te werken van de weinige knikken in je techniek. Om te oefenen, trek je personage met de vier belangrijkste gevoelens (geluk, woede, verdriet en angst) op vijf verschillende manieren elke (mild gelukkig, soort van blij, blij, erg blij, erg blij, hysterisch blij). Dit is een goede manier om te oefenen tekenen gelaatstrekken van je personage. Aangezien stripboeken zijn vol actie, zult u ook nodig hebt om elk teken te trekken in verschillende actie poses.

Ontwikkeling van de personages

  1. 1
    Invulling van uw belangrijkste personages. Ontwikkelen achtergrondverhaal en persoonlijkheid je personages 'is cruciaal voor het maken van een goed stripboek. Zelfs als u ervoor kiest om niet te veel onthullen om de lezer op dit punt (ex. Wolverine), is het belangrijk voor u om een ​​gevoel van de wortels van het karakter te hebben, zodat je hun gedrag realistisch en biologisch kunnen maken, hun ervaringen uit het verleden, overwinningen, doet pijn en mislukkingen moeten hun reacties in nieuwe situaties te informeren. Als uw stripheld een superheld zal zijn, lees hoe je een super held te creëren voor advies. Anders, lees Hoe een fictief personage creëren vanuit het niets.
    • Ontwikkel je antagonist / rivaal / kwade persoonlijkheid persoon, maar niet te veel gaan in de diepte in het verhaal zelf. Over-het uitleggen van de antagonist ontneemt hun intriges (dat is waarom Joker blijft zo interessant) en stompt het grotere conflict van het verhaal. Op de top van dat, aangezien strips te veel in een beperkte tijd te dekken, is er geen tijd om de lezer te laten afleiden door andere dan de hoofdpersoon iemand.
  2. 2
    Maken de verschillende personages zeer verschillend fysiek. Als je een beginner bent, zal het moeilijk om specifieke gelaatstrekken maken om je personages te zijn en u niet wilt dat uw lezer verwarrend je rivaal en je held. Als uw hoofdpersoon heeft kort, blond haar, maak je rivaal hebben lang, zwart haar. Als uw hoofdpersoon draagt ​​korte broek en een T-shirt, maak je rivaal dragen jeans en een laboratoriumjas (of iets anders).
  3. 3
    Als dit je eerste verhaal, doe er niet in te veel tekens. Een veelgemaakte fout bij beginnende strips is dat er te veel personages maken uw lezer verliest interesse in het verhaal van de hoofdpersoon. Houd het simpel. Voor een zeer kort verhaal, een goed aantal is drie tekens. Deze kunnen de protagonist, de antagonist en helper van de protagonist zijn als uw verhaal gaat over een zoektocht of het kan de protagonist, de rivaal en crush van de protagonist als het een liefdesverhaal.

Smeden van een verhaallijn

  1. 1
    Introduceer een belangrijke personage. Dit is meestal de hoofdpersoon, maar als je villain is bijzonder intrigerend, misschien dat u wilt openen met hem of haar (vooral als je wilt om een ​​toon van corruptie, verval, of terreur voor het hele verhaal in te stellen). U moet dekken die (s) hij is en wat zijn / haar leven is als op dit moment, zodat de lezer aan te sluiten. Vergeet niet om alle belangrijke details van het leven van dat personage te dekken. Je hebt misschien gedacht over dit verhaal voor een zeer lange tijd, maar de lezer is het ontdekken en kunnen niet goed begrijpen als je overslaan enkele details.
  2. 2
    Een element dat de actie begint. Dit kan iets dat een verstoring in uw belangrijkste personage dagelijks leven veroorzaakt zijn. Zorg ervoor om te laten zien waarom dit is verschillend van wat het personage wordt gebruikt om.
  3. 3
    Stuur de hoofdpersoon op een zoektocht. Dit is avontuur van je personage tot het instellen van dingen goed (of, als u een anti-held hebt gekozen, om dingen verkeerd te stellen). Dit is waar je veel wendingen kan toevoegen aan uw lezer geïnteresseerd te houden. Vergeet niet dat u wilt dat uw lezer geïnteresseerd blijven, maar u niet wilt hem niet verliezen dus houd een idee van de wereld je personage evolueert inch
  4. 4
    Bouwen van het conflict tot een climax. Dit is waar je hoofdpersoon kiest ervoor of is gedwongen in een enorme confrontatie die alle betrokken partijen voorgoed veranderd verlaat. Vermijd de verleiding om te pronken met hoe staat je held is door het maken overwinning lijkt te gemakkelijk, de beste confrontaties zijn die waar de deelnemers zijn zeer aan elkaar gewaagd en het publiek vreest echt voor het personage (s) ze houden. Dit is het moment waarop de lezer wordt hield zijn adem in om te zien wat er gebeurt.
  5. 5
    Einde van het verhaal. Dit is wanneer de lezer ziet alles valt op zijn plaats. Zorg ervoor dat het uiteinde geeft je een gevoel van vervulling, van catharsis. Als het werkt voor u, zou het moeten werken voor je lezer.

Vul het stripverhaal

  1. 1
    Maak het plaatje voor het verhaal. Om u te helpen, schrijf een tijdlijn met elke stap of gebeurtenis in het verhaal erin en schrijf op voorhand hoeveel pagina's je zult besteden aan elke gebeurtenis: op die manier zul je de fout van het maken van een onbelangrijke gebeurtenis niet te maken hebben meer pagina's dan de climax. Maak dan miniaturen gebaseerd op hoe je je evenementen hebt uitgedeeld. Dit hoeft niet een volledige script op basis van wat je hebt geschreven zijn: thumbnails zijn kleine, schetsmatig versies van elke pagina. Gebruik de miniaturen voor uw "afbraak plot" - beslissen hoeveel van het verhaal zal u vertellen op elke pagina en in elk paneel. Denk na over hoe je elk paneel en hoe u uw punt te maken voor de lezer samen te stellen. Wees niet bang om te proberen veel verschillende miniaturen, het organiseren van uw verhaal op verschillende manieren. Omdat ze klein en vaag, hoef je niet zo veel tijd te besteden aan hen als je een volledig getekende pagina zou doen.
  2. 2
    Knip de goede panelen. Stelt deze (in volgorde), gooi het afwijst, en maakte zo nodig extra panelen. Als je van bepaalde aspecten van een afgewezen panel, moet u deze op te sporen in uw andere poging (en).
  3. 3
    Trek het paneel grenzen voor uw laatste bladzijden. Gebruik uw uiteindelijke miniaturen als gids. Dit kan los worden in dit stadium, als je begint om je uiteindelijke kunstwerk te plaatsen in de ruimte van de pagina. Je kan besluiten iets van de verkleinde moet iets groter, of kleiner, of worden meer of minder benadrukt. Dit is de tijd om die laatste seconde beslissingen te nemen.
  4. 4
    Lichtjes schrijven in de belettering. U kunt in de verleiding om te beginnen de eerste tekenen, maar je moet ervoor zorgen dat er ruimte is voor uw tekstvakken en woord of gedachte ballonnen. Planning van de plaatsing van uw exemplaar nu zal je later bespaart veel hoofdpijn.
    • Kijk uit voor de positie van de tekstballonnen. Een lezer zal natuurlijk lezen van een zeepbel op de bovenkant en aan de linkerzijde eerste. Houd dat in gedachten als je ze te positioneren voor een dialoog.
  5. 5
    Schets in de tekeningen. Zorg ervoor dat alles in elk paneel is duidelijk en werkt zoals u dat wilt. Zijn tekeningen verdringing de belettering dus het is smushed in een hoek en moeilijk te lezen? Is een woord ballon die een belangrijk detail in je kunstwerk? Is alles duidelijk en makkelijk te begrijpen? Dit heet "penciling." Probeer een geslepen potlood gebruiken, zodat mensen kunnen je strip lezen. Misschien een vulpotlood zou goed zijn. Sommige kunstenaars gebruiken non-repro blauwe potloden te ruw in hun karakters en panel ontwerpen. De reden is dat deze zeer licht blauw potlood is onzichtbaar voor kopieerapparaten en zwart-wit printen processen, dus er is geen noodzaak om ze later te wissen. Dan kunt u het kunstwerk met je potlood te verfijnen. Werk licht - geen regels die je inkt werk overlappen zal laten zien in de uiteindelijke grappige pagina.
    • Vergeet niet om iemand herlezen elke pagina om ervoor te zorgen dat het duidelijk genoeg is. Als je vriend je vraagt ​​elke vraag als 'Wat bedoel je daarmee? " of "Hoe is het karakter krijgen hier? ', de pagina is niet duidelijk genoeg.
  6. 6
    Eindig uw potloden. Details toe te voegen aan de personages, objecten en achtergronden.
  7. 7
    Inkt indien gewenst uw klaar pagina. Sommige kunstenaars laat het werk in potloden ("Herobear en de Kid" is een voorbeeld). De meeste strips zijn echter geïnkt over de afgewerkte potloden. Gebruik wat u zich het meest comfortabel met - of overwegen het uitdelen van de pagina's af om iemand anders te worden geïnkt (zoals de grote bedrijven doen). Met behulp Penstix, Rapidograph, of schachten, borstels en India inkt zal leven te brengen aan het werk. Let goed op de lijndikte - algemeen, buiten of definiëren lijnen zijn dikker, terwijl details zoals lijntjes en rimpels stof zijn lichter en fijner. Inkt in de lijnen van de grenzen.
  8. 8
    . Stel uw type of inkt uw brieven in Belettering is uiterst belangrijk - het vertelt de helft van je verhaal, terwijl de foto's vertellen de andere helft. Hand belettering kan tijdrovend en moeilijk, maar het ziet er prachtig wanneer gedaan door een getalenteerde kalligraaf. Gebruik potlood te ruw in uw brieven - niets is erger dan een tekort aan ruimte in een woord ballon. Of overwegen het gebruik van Word of iets dergelijks, en een lettertype als Comic Sans om uw brieven perfect en leesbaar te maken. Vergeet niet om controle te spellen! Grammatica is belangrijk bij het schrijven.
  9. 9
    Zoek een titel voor je verhaal. Dit is niet altijd zo eenvoudig als het klinkt. Als u al een gevonden, goed. Als u nog niet, beginnen met het schrijven van zo veel mogelijk woorden die betrekking hebben op uw verhaal als je kunt. Probeer het schrijven van ongeveer 50 tot 100 voor een kort verhaal of 100 tot 200 als het een lang verhaal. (Het is vervelend, ja, maar het zal de grenzen van uw verbeelding te strekken en dwingen je om te komen met iets meer creatief). Dan, woorden combineren samen om een ​​titel te maken. Nadat hij maakte een paar combinaties, kies degene die je het beste bevalt en hebben een aantal vrienden helpen. Zorg altijd voor een tweede, derde, vierde of zelfs vijfde advies. Vraag je vrienden die titel maakt ze willen de komische meest gelezen.
  10. 10
    Beslissen al dan niet om je strip boek te publiceren. Als het blijkt echt goed, zou je zelfs in staat zijn om het te verkopen op Comic Con. Als de resultaten niet zo spectaculair (of gewoon je niet geïnteresseerd bent in het publiceren), kunt u een Facebook-pagina voor te maken of zet het op YouTube in plaats daarvan!

Monster comics


Tips

  • Lees enkele feitelijke stripboeken. Je kan net zo goed kijken naar het echte ding voordat je zelfs beginnen.
  • Wees niet bang om opnieuw te beginnen een verhaal of een pagina wanneer je denkt dat het niet bij elkaar passen. Al dat werk dat je hebt gedaan zal altijd nuttig zijn, zelfs als je het gevoel alsof het voor niets geweest. Vergeet niet, oefening baart kunst.
  • Voortdurend maken anderen herlees je verhaal. Wees niet bang voor kritiek. Het is vaak moeilijk om iemand te wijzen hebben wat niet past in iets wat je zo hard voor werken, maar het is van essentieel belang. Vergeet niet dat uw mening is niet objectief.
  • Wees consistent met uw idee.

Waarschuwingen

  • Voel je niet ontmoedigd als het verhaal of de tekeningen zijn niet zo goed als je wilt dat ze zijn. Met de praktijk, zal het beter krijgen. Je kunt niet beginnen als perfect.