Wkinl

Hoe te cribbage spelen

Cribbage is een uitdagend spel dat kan worden gespeeld met 2-6 mensen (niet 5). Hoewel het op het eerste intimiderend lijken, het basisspel is zeer eenvoudig te leren en te spelen. Een cribbage bord is een gemakkelijke manier om spoor van uw score tijdens het spel te houden. Je zou kunnen papier en potlood, maar tijdens de koppeling proces, kan dit heel vervelend.

De volgende instructies zijn voor een 2 player game, maar kan gemakkelijk worden aangepast aan meer spelers.

Stappen

Hoe te cribbage spelen. Krijg een cribbage boord (inclusief pinnen) en een standaard kaartspel van 52 kaarten.
Hoe te cribbage spelen. Krijg een cribbage boord (inclusief pinnen) en een standaard kaartspel van 52 kaarten.
  1. 1
    Krijg een cribbage boord (inclusief pinnen) en een standaard kaartspel van 52 kaarten. De jokers worden niet gebruikt. Elke speler zal twee haringen nodig om te scoren. Cribbage haringen worden vaak opgeslagen onder het bord. De set kan extra haringen zijn voor het bijhouden van de wedstrijd scoort. Als u een goede raad niet beschikbaar is, kunnen de spelers score bij te houden met potlood en papier. De eerste die 121 punten te verzamelen wint. (Dit gebeurt vaak in het midden van een deal, eindigt het spel onmiddellijk.)
  2. 2
    Gaan de kant. Om te bepalen wie eerst gaat, elke speler pakt het dek en het 2 of 3 keer. Het dek wordt geplaatst gezicht naar beneden op de tafel; elke speler trekt een kaart. De persoon met de laagste kaart is de dealer. De dealer deelt 6 kaarten aan elke speler.
  3. 3
    De wieg. Elke speler bekijkt zijn 6 kaarten en beslist welke 4 in de hand te houden en die 2 te ontdoen in een stapel in de buurt van de dealer genaamd "de wieg."
  4. 4
    De up-kaart. De speler die geen betrekking hadden het dek naar de bovenste kaart bepalen. Beide spelers zullen deze kaart, genaamd de 'cut' te gebruiken, als een wild vijfde kaart om punten te tellen op het einde van de ronde.
    • Als dit "up-kaart" is een Jack, de dealer krijgt om peg 2 punten onmiddellijk. Deze score is de zogenaamde "zijn hielen" OF "zijn penpunten."
  5. 5
    Koppeling. Spelers alternatieve leggen kaarten naar beneden, te beginnen met de non-dealer. Als ze elke kaart spelen, noemen ze de waarde van het totaal. Gezicht kaarten zijn 10 punten waard, zijn alle anderen hun numerieke waarde waard. Azen zijn altijd slechts 1 punt waard. Suits doen er niet toe in deze ronde, alleen numerieke waarden.
  6. 6
    Dit gaat door totdat een speler een andere kaart niet kunnen vaststellen zonder overschrijding 31. Op dit punt, zegt hij "gaan." Als de andere speler een andere kaart nog kunnen vaststellen zonder overschrijding van 31, dan moet hij dat doen voor zo vaak als nodig is. Zodra hij legt zoveel kaarten als hij kan zonder over 31, zegt hij "go" en verdient 1 punt. Indien de totale hij eindigt met precies 31, verdient 2 punten.
  7. 7
    Andere punten die moeten worden gekoppeld.
    • Als beide spelers bereikt 15 punten precies, dit levert hem 2 punten.
    • Punten worden ook verdiend en gekoppeld voor paren. Bijvoorbeeld, Speler 1 bevat een 6 en speler 2 volgt onmiddellijk met een andere 6, die hem zou verdienen 2 punten. Als Speler 1 bepaalt vervolgens een derde 6, verdient hij 6 punten. De vierde zesde zou zijn 12 punten waard. (Opmerking: als speler 2 is niet in staat om elke andere kaart leggen zonder overschrijding van 31 en Speler 1 heeft de vierde 6, kan hij het af te leggen en verdien de 12 punten.) Reeksen ook punten te scoren. Zij moeten opeenvolgende kaarten, maar niet noodzakelijkerwijs in volgorde. Bijvoorbeeld: de eerste speler een 4, tweede speler speelt een 6. Als de eerste speler speelt nu een 5 zou hij scoren drie punten voor het invullen van een serie van 3. Als de tweede speler speelt nu een 3 of een 7 zou hij dan scoort 4 punten voor het maken van een serie van 4.
    • Na "31" (of zo dicht mogelijk in de hand), de persoon tot vaststelling van de laatste kaart is een punt voor het feit dat de laatste kaart. Als de laatste kaart maakt precies 31, speler krijgt 1 extra punt.
  8. 8
    Het tellen van de kaarten. Nadat alle kaarten zijn gespeeld wordt het tijd om ze te tellen. De persoon om eerst te tellen is de non-dealer, dan is de dealer, dan is de wieg. Je hand bestaat uit de vier kaarten die je gespeeld, plus de cut card.
    • Je scoort een punt als je de Jack van het pak, dat werd gesneden te houden.
    • Pairs, driepersoonskamers en vierpersoonskamers tellen, 2, 6 en 12 punten, respectievelijk
    • Sequenties (bijv. 6-7-8) hoeft niet naar dezelfde kleur zijn, en tel 1 punt per kaart. Zij bestaat uit ten minste drie kaarten.
    • Elke combinatie van kaarten die optellen tot 15 tellen zijn 2 punten waard (zelfs als zij alle vijf kaarten om het te doen).
    • Een flush (alle vier de kaarten zijn dezelfde kleur) is 4 punten waard.
    • De snede kan niet geven u een flush. Het geeft een vijfde punt als het strekt zich een 4-kaart flush op een 5-kaart flush, maar 3 schoppen en een hart niet scoren flush punten als je een spade te snijden. (Bij het tellen van de kribbe, slechts 5-kaart flushes score.)
    • Als alle vier de kaarten in de wieg zijn dezelfde kleur, kan er geen punten worden genomen, tenzij de vijfde kaart is ook dat dezelfde soort. Dan 5 punten worden gekoppeld.

Tips

  • Bij het starten van een ronde, is het het beste om te beginnen met een 4, een 3, of zelfs een 2 - je tegenstander kan niet 15 bereikt met een van deze.
  • Deskundigen wijzen erop dat het gooien van een off-suited K-10 aan de tegenstander wieg zal gemiddeld geven de minste punten. Een paar vijven is veruit de slechtste.
  • Vergeet niet, de persoon die wint is de eerste persoon die peg OUT, wat betekent voorbij de pinnen op de cribbage bord, niet op de laatste hole.
  • Het is onmogelijk om een ​​hand waard 19 punten hebben. Dus als je hoort een persoon tellen van hun kant zeggen: "negentien," het is gewoon een jargon manier om te zeggen nul.
  • Een 10-kaart is het meest waarschijnlijk om de up-kaart zijn, dus probeer versnelling je 4 kaarten in de richting die door het opslaan van alle vijven. Een hand die een 5 of twee kaarten die som tot vijf bevat kan nooit scoren nul.
  • De hoogste hand die je kunt hebben is 29 punten.
    • Bij het tellen van de punten op uw kaarten, beginnen met fifteens, dan paren of drietallen, dan loopt, dan 4 of 5 van dezelfde suit.
    • Probeer nooit om een ​​vijf of een paar in je tegenstander wieg. Aan de andere kant, niet vernietigen uw eigen goede hand alleen maar om je tegenstander een waardeloze wieg te geven.

Dingen die je nodig hebt

  • Een cribbage bord
  • Twee pinnen voor elke speler
  • Een standaard pak kaarten
  • Minstens 2 spelers