Veel mensen denken dat ze hun fotografie te verbeteren door het kopen van een spiffy nieuwe camera. De waarheid is, in de fotografie, techniek is veel belangrijker dan. En het nemen van goede foto's is iets wat iedereen kan doen met een camera, als je genoeg oefenen en te voorkomen dat aantal veel voorkomende fouten.
Stappen
- 1Lees de handleiding van de camera's, en te leren wat elke controle, schakelaar, knop, en het menu-item doet. Op zijn minst moet je weten hoe je de flitser op, uit te schakelen, en auto, hoe je in-en uitzoomen, en hoe u de ontspanknop gebruiken. Sommige camera's worden geleverd met een gedrukte handleiding beginners, maar bieden ook een groter handleiding gratis op de website van de fabrikant.
- 2Stel de resolutie van de camera op hoge kwaliteit foto's te nemen op de hoogst mogelijke resolutie. Lage-resolutie beelden zijn moeilijker om later digitaal te wijzigen op, het betekent ook dat je niet zo enthousiast als je kon kunt bijsnijden met een hogere resolutie versie (en nog steeds eindigen met iets afdrukbare). Als je een kleine geheugenkaart hebben, krijgen een grotere, als je niet wil of niet kan veroorloven om een nieuwe te kopen, gebruik dan de "fijne" kwaliteit instelling, als uw camera heeft een, met een kleinere resolutie.
- 3Begin met het instellen van je camera aan een van zijn automatische modi, als je een keuze. Meest nuttig is "Programma" of "P" mode op digitale reflexcamera's. Negeer advies van het tegendeel die suggereert dat je je camera volledig handmatig te bedienen, de vooruitgang in de afgelopen vijftig jaar in de automatische scherpstelling en lichtmeting niet gebeurd voor niets. Als uw foto's naar buiten komen slecht afgestelde of slecht belicht, dan start handmatig bedient bepaalde functies.
- 4Neem je camera overal. Wanneer u uw camera met u de hele tijd, zult u beginnen om de wereld anders te zien, je zal zoeken en vinden mogelijkheden om nog betere foto's te nemen. En, natuurlijk, zal je uiteindelijk het nemen van meer foto's, en hoe meer je neemt, hoe beter een fotograaf je zal worden. Bovendien, als je het nemen van foto's van uw vrienden en familie, ze zullen wennen aan u hebben van uw camera met u de hele tijd. Zo zullen ze minder onhandig of geïntimideerd als je je camera eruit te voelen, dit zal leiden tot een meer natuurlijk ogende, minder "poseerde" foto's. Vergeet ook niet om reserve batterijen mee te nemen of opladen wanneer u gebruik maakt van een digitale camera.
- 5Naar buiten. Motiveer jezelf om eruit te komen en neem foto's in natuurlijk licht. Haal een paar normale 'point and shoot' foto's om een gevoel voor de verlichting te krijgen op verschillende tijdstippen van de dag en nacht. Ga naar buiten op alle momenten van de dag, vooral die momenten waarop iedereen met enig gevoel is slapen, eten of televisie kijken, verlichting in deze tijden is vaak dramatisch en ongebruikelijk om veel mensen juist omdat ze nooit te zien krijgen!
- 6Houd de lens vrij van caps, duimen, riemen en andere obstakels. Het is basic, ja, maar het kan een foto volledig ruïneren. Dit is minder een probleem met moderne woon-preview van digitale camera's, en nog minder van een probleem met een spiegelreflexcamera. Maar mensen nog steeds deze fouten maken van tijd tot tijd.
- 7. Stel je witbalans Simpel gezegd, het menselijk oog compenseert automatisch voor verschillende soorten verlichting; wit ziet er wit uit naar ons in bijna elke vorm van verlichting. Een digitale camera compenseert dit door het verschuiven van de kleuren bepaalde manieren. Bijvoorbeeld, bij kunstlicht (gloeilampen) verlichting, het zal de kleuren verschuiven naar blauw om te compenseren voor de roodheid van dit soort verlichting. De witbalans is een van de meest kritische en meest onderbenut, instellingen op moderne camera's. Leer hoe je instellen, en wat de verschillende instellingen betekenen. Als je niet onder kunstlicht, de instelling "Schaduw" (of "bewolkt") is een goede inzet in de meeste gevallen, het maakt voor zeer warm ogende kleuren. Als het komt te rood, het is heel gemakkelijk om het later te corrigeren in de software. "Auto", de standaard voor de meeste camera's, soms doet een goede baan, maar soms ook resulteert in kleuren die zijn een beetje te koud.
- 8Stel een lagere ISO-waarde, als de omstandigheden het toelaten. Dit is minder een probleem met digitale reflexcamera's, maar vooral belangrijk voor point-and-shoot digitale camera's (die, meestal, kleine sensoren die meer gevoelig zijn voor lawaai). Een langzamere ISO-waarde (lager getal) zorgt voor minder lawaaierige foto's, maar het dwingt je om langere sluitertijden te gebruiken ook, die uw vermogen om bewegende onderwerpen fotografeert, bijvoorbeeld beperkt. Voor stilstaande onderwerpen in goed licht (of nog onderwerpen bij weinig licht, ook, als je gebruik maakt van een statief en remote release), gebruik maken van de zeer langzaamste ISO-snelheid die je hebt.
- 9Stel de opname bedachtzaam. Lijst van de foto in je geest voordat framing in de zoeker. Denk aan de volgende regels, maar vooral de laatste:
- Gebruik de regel van derden, waar de primaire bezienswaardigheden in je scène zit langs "derde" lijnen. Probeer het niet te laten horizon of andere lijnen "snijd de foto in de helft."
- Ontdoen van afleidende achtergronden en rommel. Als dit betekent dat u en uw vriend te hebben om een beetje, zodat de boom niet lijkt te groeien uit haar hoofd te bewegen, doe het dan. Als schittering komt uit de ramen van het huis aan de overkant van de straat, verander je hoek een beetje om het te vermijden. Als je met vakantie foto's, neem een moment om je familie te neer te zetten van alle rommel die ze kunnen dragen rond met hen en rugzakken of heup packs te verwijderen ook. Hou die rotzooi goed uit het frame van de foto, en je zal eindigen met veel mooier, minder rommelig's. Als je de achtergrond kan vervagen in een portret, dan is dat te doen. En ga zo maar door.
- 10Negeer de bovenstaande aanbevelingen. Beschouw het bovenstaande als wetten, die een groot deel van de tijd werken, maar zijn altijd onderhevig aan oordeelkundige interpretatie - en niet als absolute regels. Te dicht een aanhankelijkheid aan hen zal leiden tot saaie foto. Bijvoorbeeld, kan rommel en scherp achtergronden context, contrast en kleur toe te voegen; perfecte symmetrie in een shot kunnen dramatisch zijn, en ga zo maar door. Elke regel kan en moet worden gebroken voor artistiek effect, van tijd tot tijd. Dit is hoe vele prachtige foto's zijn gemaakt.
- 11Vul het frame met je onderwerp. Wees niet bang om dichter bij uw onderwerp te krijgen. Aan de andere kant, als je met behulp van een digitale camera met veel megapixels te sparen, kunt u deze later opduiken in software.
- 12Probeer een interessante invalshoek. In plaats van het schieten van het object rechtdoor, proberen naar beneden te kijken naar het object, of hurken en opzoeken. Kies een hoek die maximale kleur en minimale schaduw geeft. Om dingen te laten langer of groter lijken, kan een lage hoek te helpen. Als je een vette foto, is het het beste om zelfs met het object. U kunt ook willen maken het voorwerp kijken kleiner of zodat het lijkt alsof je zweefde over, om het effect moet je de camera boven het object gezet te krijgen. Een ongewone hoek zorgt voor een interessanter schot.
- 13Focus. Slechte scherpstelling is een van de meest voorkomende manieren waarop foto's worden geruïneerd. Gebruik de automatische scherpstelling van de camera, als je het hebt, meestal gebeurt dit door het half indrukken van de ontspanknop. Gebruik de "macro"-modus van uw camera voor zeer close-up shots niet handmatig focussen, tenzij uw auto-focus is het hebben van problemen;. Als met lichtmeting, autofocus doet meestal een veel betere baan van te focussen dan je kunt.
- 14Houden nog steeds. Veel mensen zijn verbaasd over hoe wazige hun foto's naar buiten komen wanneer het gaan voor een close-up, of het nemen van het schot van een afstand. Om onscherpte te minimaliseren: Als u een full-sized camera met een zoomlens, houd de camera body (vinger op de ontspanknop) met de ene hand, en gestaag de lens door cupping je andere hand eronder. Houd je ellebogen dicht bij je lichaam, en gebruik deze positie om jezelf stevig schrap. Als uw camera of lens heeft functies beeldstabilisatie, ze gebruiken (dit heet IS van Canon gear, en VR, voor vibratiereductie, op Nikon-apparatuur).
- 15Overweeg het gebruik van een statief. Als uw handen zijn van nature wankel, of als je met zeer grote (en langzaam) telelenzen, of als je probeert om foto's te maken bij weinig licht, of als u meerdere identieke opnamen in een rij (zoals met HDR fotografie ), of als u het nemen van panoramische foto's, dan is het gebruik van een statief is waarschijnlijk een goed idee. Voor zeer lange belichtingstijden (langer dan een seconde of zo), een draadontspanner (voor oudere filmcamera's) of een afstandsbediening is een goed idee, je kunt de functie zelfontspanner van je camera te gebruiken als u niet een van zijn deze.
- 16Overweeg geen gebruik van een statief, zeker als je niet al een hebt. Een statief inbreuk maakt op uw vermogen om te bewegen, en om snel veranderen van de verwoording van je schot. Het is ook meer gewicht mee te nemen, dat is een belemmering voor uitstappen en het nemen van foto's in de eerste plaats. Als algemene regel, alleen moet je een statief als uw sluitertijd gelijk is aan of lager is dan het omgekeerde van de brandpuntsafstand. Als je kunt voorkomen dat het gebruik van een statief met behulp van een snellere ISO snelheden (en dus kortere sluitertijden), of door het gebruik van beeldstabilisatie functies van uw camera, of door simpelweg te verhuizen naar ergens met betere verlichting, dan is dat te doen.
- 17Als u in een situatie waar het leuk om een statief te gebruiken zou zijn, maar je hoeft niet een statief op het moment hebben, probeer dan een of meer van de volgende om bewegingsonscherpte te verminderen:
- Schakel beeldstabilisatie op uw camera (alleen sommige digitale camera's hebben dit) of lens (meestal slechts enkele dure lenzen hebben dit).
- Zoom uit (of vervangen door een bredere lens) en dichter. Dit de-vergroten het effect van een kleine verandering in de richting van de camera, en neemt gewoonlijk de maximum diafragma voor een kortere blootstelling.
- Houd de camera op twee punten verwijderd van het centrum, zoals de handgreep nabij de sluiterknop en de andere hoek, of naar het einde van de lens. (Niet in het bezit van een delicate opvouwbare lens zoals op een point-and-shoot, of iets dat de camera zal proberen te bewegen op zijn eigen zoals een scherpstelring, of belemmeren het uitzicht vanaf de voorkant van de lens belemmeren.) Deze de hoek die de camera beweegt voor een bepaalde afstand handen wobble verlagen.
- Knijp de sluitertijd langzaam, gestaag, en zacht, en niet stoppen totdat even nadat de foto is genomen. Probeer dan je wijsvinger over de bovenkant van de camera, en knijpen de ontspanknop met de tweede gewricht van de vinger voor een stabielere beweging (je duwt je op de bovenkant van de camera al die tijd).
- Schrap de camera tegen iets (of je hand tegen iets als je bezorgd bent over krabben), en / of ondersteunen uw armen tegen uw lichaam of zitten en schrap ze tegen je knieën.
- Prop de camera op iets (misschien haar tas of haar riem) en gebruik de zelfontspanner om bewegingsonscherpte te voorkomen van het duwen op de knop als het ding het is gestut op is zacht. Dit gaat vaak gepaard met een kleine kans dat de camera over zal vallen dus controleer dat het niet ver te vallen, en in het algemeen te vermijden met een zeer dure camera of een met accessoires zoals een flitser die kunnen breken of scheuren onderdelen van de camera. Als u verwacht dit te doen veel, zou je mee een zitzak, die goed zou werken. Speciaal gebouwde "zitzakken" zijn verkrijgbaar, tassen van gedroogde bonen zijn goedkoop en de inhoud kan worden gegeten wanneer ze beginnen te dragen door middel van of bijgewerkt.
- 18Ontspannen wanneer u op de sluiterknop drukt. Probeer ook niet om de camera maximaal te lang, dit zal ertoe leiden dat uw handen en armen te shakier zijn. Praktijk brengen van de camera naar je oog, gericht en doseren, en het nemen van het schot in een snelle, soepele actie.
- 19Voorkom rode ogen. Rode ogen wordt veroorzaakt wanneer je ogen verwijden in lagere verlichting. Als uw leerlingen zijn groot, de flitser verlicht daadwerkelijk de bloedvaten op de achterwand van uw oogbol, dat is waarom het lijkt rood. Als je een flitser moet gebruiken bij weinig licht, proberen om de persoon te krijgen om niet rechtstreeks in de camera kijken, of overwegen gebruik te maken van een "flash bounce". Streven uw flash boven de hoofden van uw onderwerpen, vooral als de muren rondom zijn licht, zal rode ogen weg te houden. Als u niet beschikt over een aparte flitser die instelbaar is op deze manier gebruik maken van de rode-ogenreductie van de camera indien beschikbaar - het knippert een paar keer vóór het openen van de sluiter, waarin leerlingen van het onderwerp doet samentrekken, waardoor rode ogen te minimaliseren. Beter nog, geen foto's die een flitser te gebruiken vereisen nemen; vinden ergens met betere verlichting.
- 20Gebruik uw flitser oordeelkundig, en gebruik het niet als je niet hoeft te doen. Een flitser bij weinig licht kan veroorzaken vaak lelijk uitziende reflecties, of maak het onderwerp van de foto verschijnen "uitgewassen", de laatste geldt vooral voor mensen die foto's. Aan de andere kant, een flitser is zeer nuttig voor het invullen van schaduwen, om de "wasbeer ogen" effect in fel middag licht, bijvoorbeeld (als u een flitssynchronisatiesnelheid snel genoeg) te elimineren. Als je kunt voorkomen dat het gebruik van een flits door naar buiten te gaan, of stil houden van de camera (zodat u een langere sluitertijd gebruiken zonder vervaging), of het instellen van een snellere ISO-snelheid (waardoor snellere sluitertijden), dan is dat te doen.
- Als u niet van plan de flitser op de primaire lichtbron in de foto, zet deze op een aanslag of zo breder dan dat wat anders juist en waar je eigenlijk gebruiken voor de belichting (die afhankelijk is van de juiste belichting te geven bij een opening intensiteit van het omgevingslicht en de sluitertijd, die niet kan worden boven de flitssynchronisatiesnelheid). Dit kan gedaan worden door te kiezen voor een bepaalde halte met een manuele of thyristor flitsen, of met behulp van "flitsbelichtingscompensatie" met een chique moderne camera.
21
Ga door je foto's en zoeken naar de beste zijn. Kijk voor wat maakt de beste foto's en ga verder met de methoden die kreeg de beste foto's. Wees niet bang om weg te gooien of foto's te verwijderen, ofwel. Wees brutaal over, als het je niet over als een bijzonder aangenaam schot, sloot het dan. Als je, zoals de meeste mensen, schieten op een digitale camera, dan zou het niet kost u niets, maar uw tijd. Voordat u ze verwijdert, herinner je kunt veel leren van je ergste foto's, ontdek waarom ze niet goed uitzien, kies dan niet dat te doen. 22
Oefenen, oefenen en oefenen. Neem heel veel foto's - gericht op uw geheugenkaart, (of op te gebruiken zoveel als je kunt veroorloven om te hebben ontwikkeld vullen, maar niet knoeien met film totdat je regelmatig kunt krijgen fatsoenlijke foto's met een simpele digitale camera: tot dan, moet je veel meer flagrante fouten te leren van te maken, en het is leuk om ze te maken voor gratis en ontdek meteen, wanneer u kunt precies uitzoeken wat je hebt gedaan en waarom in de huidige omstandigheden is het verkeerd). Hoe meer foto's je neemt, hoe beter je zult krijgen, en hoe meer je (en iedereen) zal graag uw foto's. Schieten uit nieuwe of verschillende hoeken, en het vinden van nieuwe onderwerpen aan foto's te nemen van, en houd het op, je kunt zelfs de meest saaie, alledaagse ding ziet er geweldig uit als je creatief genoeg over het fotograferen van het bent. Krijg tot beperkingen van uw camera kennen, ook, hoe goed het presteert in verschillende soorten verlichting, hoe goed autofocus presteert op verschillende afstanden, hoe goed het omgaat met bewegende onderwerpen, en ga zo maar door. Tips
- Om een interessante invalshoek vinden op een toeristische locatie, kijk waar iedereen is het nemen van hun foto, en ga ergens heel anders dan. Je wilt niet dat het hetzelfde beeld als iedereen.
- Laat uw foto's van uw geheugenkaart ASAP. Maak back-ups, maken een aantal back-ups als je kunt. Iedere fotograaf heeft, of zal, ervaren de hartzeer van het verliezen van een dierbare image / images, tenzij hij of zij cultiveert deze gewoonte. Back-up, back-up, back-up!
- Bij het fotograferen van foto's van kinderen, krijgen tot hun niveau! Foto's kijken neer op de bovenkant van het hoofd van een kind zijn meestal vrij lame. Stoppen met lui zijn en op je knieën.
- Installeer fotobewerkingssoftware en leren hoe het te gebruiken. Dit zal u toelaten om kleurbalans, belichting aanpassen, bijsnijden uw foto's, en nog veel meer te corrigeren. De meeste camera's worden geleverd met software om deze fundamentele aanpassingen te maken. Voor meer gecompliceerde operaties, overwegen het kopen, downloaden en installeren van de gratis foto-editor, of met behulp van Paint.net, een gratis lichtgewicht foto-editing programma voor Windows-gebruikers.
- Houd een notebook handig en maak aantekeningen over wat goed werkte en wat niet. Controleer uw notities vaak als je de praktijk.
- Pick-up een grote stad krant of een kopie van National Geographic en zie hoe professioneel fotojournalisten verhalen vertellen in beelden. Het is vaak de moeite waard rondneuzen foto sites zoals of deviantART voor inspiratie, ook. Probeer Flickr's Camera zoeken om te zien wat mensen hebben gedaan met de goedkoopste point-and-shoot camera's. Kijk naar de camera gegevens op deviantART. Gewoon niet zo veel tijd te besteden krijgen geïnspireerd dat het houdt je tegen.
- Als de camera heeft een nekkoord, gebruik het! Houd de camera uit, zodat dat het halsbandje voor zover een wordt getrokken kan, dit zal de camera stabiel te helpen. Bovendien zal het ook u te stoppen van de camera laat vallen.
- Uploaden naar Flickr of de Wikimedia commons en misschien op een dag zul je!
- De camera doet er niet toe. Bijna elke camera is in staat om goede foto's in de juiste omstandigheden. Zelfs een moderne camera telefoon is goed genoeg voor vele soorten shots. Leren de beperkingen van de camera en het werk om hen heen; geen nieuwe apparatuur niet kopen totdat je precies weet wat deze beperkingen zijn, en zijn er zeker van dat ze je belemmeren.
- Als je digitale schieten is het beter om de opname te belichten, zoals onderbelichting is makkelijk om later in de software te corrigeren. Schaduw detail kan worden teruggewonnen; geblazen hoogtepunten (de zuivere witte vlakken in een overbelichte foto) kan nooit worden hersteld, want er is niets daar te herstellen. Film is het tegenovergestelde; schaduwdetails neigt slecht te zijn in vergelijking met digitale camera's, maar geblazen hoogtepunten zijn zeldzaam, zelfs met enorme overbelichting.
Waarschuwingen
- Bij het nemen van foto's van mensen, hun huisdieren, of zelfs hun eigendom, om toestemming vragen. De enige keer dat je duidelijk niet nodig is wanneer u het vastleggen van een misdrijf in uitvoering. Het is altijd beleefd te vragen.
- Pas op voor het nemen van foto's van standbeelden, kunstwerken, en zelfs architectuur, zelfs als het zich bevindt in openbare plaatsen, in vele rechtsgebieden kan dit vaak een schending van het auteursrecht op deze werken.
Dingen die je nodig hebt
- Een camera. Wat je ook hebt, of kunt lenen, goed genoeg zal zijn.
- De grootste geheugenkaart die u kunt krijgen, als je op digitaal, of zoveel films als je kunt veroorloven om te hebben ontwikkeld als je niet.