Wkinl

Hoe op te lossen een sudoku

Sudoku is een puzzel getallen die de wereld heeft geveegd. Het is erg leuk om te spelen, maar kan lastig en verwarrend zijn in het begin. Het doel van de puzzel is om de cijfers 1-9 in elke rij, kolom en 3x3 vierkant blok gezet.

Stappen

Hoe op te lossen een sudoku. Gebruik de tellen principes om de puzzels op te lossen.
Hoe op te lossen een sudoku. Gebruik de tellen principes om de puzzels op te lossen.

Methode een: easy moeilijkheidsgraad

  1. 1
    Gebruik de tellen principes om de puzzels op te lossen. Omdat je al weet dat je hetzelfde nummer in elke rij, kolom, of negen-vierkant blok niet kan hebben, kunt u die gebruiken om u te helpen een aantal. De moeilijkheid is afhankelijk van de plaatsing van de nummers gegeven worden.
  2. 2
    Seek "definites". Bij het oplossen van een eenvoudige Sudoku, is het eerste wat je moet doen kijken voor definites. Definites zijn nummers die zeker gaan om daar te zijn. Vanaf 1, trekken denkbeeldige lijnen door dozen in die kolom 1 van de rij-en / of. Wanneer er slechts een vakje links in het 3x3 blok, weet je dat is een duidelijke. (Zie foto's een en twee).
  3. 3
    Werk je weg door de getallen tot en met 9. Aangezien u hebt ingevuld in sommige nummers, zou dit helpen andere nummers die meer dan een mogelijkheid gehad. (Zie foto's drie en vier. Merk op hoe de 3s niet kon worden opgelost voordat, maar worden opgelost in de finale).
  4. 4
    Kijk nog eens bij zitten. Als je vastloopt, ga terug en zorg ervoor om te kijken naar alles. Het is bijna gegarandeerd je iets gemist. Dat ene nummer is meestal alles wat je nodig hebt om weer op gang. Als u nog steeds geen oplossingen vinden, beginnen labelen elk blok met elk nummer dat eventueel zou kunnen gaan in die doos.
    • Bijvoorbeeld, in het ene, alle lege dozen hebben nummers die misschien daar kon gaan. Vul ze inch Als er een 1 in de rij of kolom van die doos, weet je dat 1 is geen mogelijkheid.
  5. 5
    Begin met het doen sudoku in de krant of online (zie links hieronder). De krant Sudoku's zijn meestal gemakkelijker op maandag en dinsdag. De moeilijkheidsgraad neemt toe naarmate de week voorbij.
  6. 6
    Probeer je hand op harder sudoku's. Deze bijzondere Sudoku (beelden een tot vier hierboven) kunnen worden opgelost met alleen definites, maar wat doe je als het niet kan?

Methode twee: hard moeilijkheidsgraad

  1. 1
    Begin bij nummer 1. Gebruik dezelfde logica uit een eenvoudige puzzel in elke lege doos met alle mogelijke getallen die doos te vullen. Indien mogelijk, zet in definites. Bijvoorbeeld, foto drie (hierboven) laat zien dat je niet kunt oplossen voor 3.
    • In een harde Sudoku, zult u niet in staat zijn op te lossen vanaf het begin, dus gewoon in wat je weet het zou kunnen vullen. Dit zal later helpen wanneer je twee of drie opties per doos en je kan me niet herinneren wat ze zijn.
  2. 2
    Merk op dat als twee dozen in een blok, kolom of rij moet een van twee getallen, kunt u deze nummers gebruiken om andere mogelijkheden te elimineren. Bijvoorbeeld, in een blok, zijn er vier open dozen. Vanuit uw analyse, hebt u vastgesteld dat:
    • A box kan 1, 2, 3 of 4;
    • box B kan 1, 2, 3 of 4;
    • vak C kan 3 of 4, en
    • box D kan 3 of 4.
      • Hieruit kunnen we box kunnen A en B niet 3 of 4, omdat ze moeten 1 of 2. Box C en D moeten ofwel 3 of 4. Deze informatie kan nuttig zijn bij het oplossen van andere dozen zijn.
  3. 3
    Erken dat harde sudoku's kan enige tijd duren - Veel tijd. Een harde Sudoku daadwerkelijk kan dagen duren, maar ze zijn nog steeds leuk. Hoe harder ze zijn, hoe leuker het is wanneer u klaar bent. Een harde Sudoku kan worden opgelost hetzelfde als een gemakkelijke, het geeft je gewoon minder om mee te beginnen. De logica van een harde puzzel is dat als je alles wat kan gaan in elk vak kennen, het is heel simpel.
    • Stel bijvoorbeeld dat u twee mogelijke 2 voor een bepaalde negen vierkante doos, en ze zijn in een rij of kolom en je weet dat 2's niet ergens anders kan gaan in de negen vierkante doos. Dit betekent dat u weet dat de rij of kolom die 2 zijn in kan niet 2 hebben in het behalve in deze negen vierkante doos. Dit klinkt verwarrend, maar wanneer toegepast, het is eigenlijk heel eenvoudig en het helpt veel.
  4. 4
    Beschouw dit alternatief, trefzekere manier om altijd het oplossen van een puzzel nauwkeurig en snel. In deze werkwijze, in elk blok te vullen met alle mogelijke getallen die er kon. Voeg alle nummers kleine bovenaan het blok. Je kunt de puzzel opnieuw op grotere papier om te helpen met dit. Schrijf alle nummers die niet voorkomen in die rij, kolom of vierkant. Zodra je dit hebt gedaan voor een hele kolom of rij, beginnen met het vullen in de hand liggende antwoorden. U zult de puzzel hebben opgelost tegen de tijd dat je dit doet voor elke rij.

Methode drie: samurai sudoku

  1. 1
    Wees een zelfverzekerde en geavanceerde sudoku speler. De Samurai Sudoku puzzel is slechts een puzzel te worden geprobeerd door een ervaren sudoku solver. Het is in principe vijf Sudokus in een. De hoeken van elk zijn verbonden met een middelste puzzel (zie afbeelding hieronder). Deze puzzels kan lang en moeilijk.
  2. 2
    Houd de aansluitingen in zicht. Bij het oplossen van deze, moet je altijd onthouden dat de hoek verbonden met het centrum puzzel moet werken met zowel puzzels.
  3. 3
    Kijk naar de lijnen. De lijnen die eenentwintig dozen lang zullen worden bekeken alsof er drie afzonderlijke negen bloklijnen, waarvan bestaat uit stukken van de andere twee.
  4. 4
    Lossen net zoals je zou een gewone puzzel. Vergeet niet dat je kunt hebben om drie van hetzelfde nummer in lijnen die verbinding met het centrum puzzel.
  5. 5
    Zie externe links hieronder voor samurai puzzels.

Methode vier: killer samurai sudoku

  1. 1
    Neem een kijkje op de moordenaar variant van de samurai sudoku. De regels zijn een beetje anders, en het rooster gaat nu kleur. De standaard Sudoku regels gelden voor deze puzzel zo goed, dat wil zeggen elke negen vierkante doos heeft aan de nummers 1-9


Killer samurai regels

  1. 1
    Kijk in elke gekleurde blokken voor een klein aantal. Dit duidt op de totale waarde van de pleinen binnen dat blok. Als bijvoorbeeld een gekleurd blok omvattende 3 vierkanten bedraagt ​​7 en vervolgens de afzonderlijke velden moet 1, 2 en 4, maar het is aan de lezer te bepalen in welke volgorde moeten worden geplaatst.
  2. 2
    Merk op dat in elk gekleurd blok, een aantal kan worden herhaald, maar dit is zeldzaam.
  3. 3
    Noteer de totale. Elke negen vierkant blok moet in totaal 45, zo moet elke rij en kolom.
  4. 4
    Realiseer je dat in een moordenaar samurai puzzel zijn er 4 gevallen waar 3 x 3 roosters behoren tot twee verschillende negen vierkante blokken. In deze situatie dezelfde regels van Sudoku van toepassing zijn, dat wil zeggen de cijfers 1-9 mogen slechts eenmaal worden gebruikt. Het spreekt vanzelf dat deze 4 roosters de sleutel kan houden aan het oplossen van de hele puzzel.

Advies voor het oplossen van de puzzel

  1. 1
    Kijk voor gekleurde blokken die hoge of lage totalen bevatten. Deze minder combinaties en zijn, als zodanig, gemakkelijker op te lossen.
  2. 2
    Kijk voor een groep van gekleurde blokken die uitsteken buiten de grens van de negen vierkante blokken door slechts een vierkante. Dit zal de lezer ten minste een veld van een gekleurd blok bepalen.
  3. 3
    Denk niet alleen van een enkel blok van in totaal 45. Kan het soms mogelijk zijn een aantal bepalen van gekleurde blokken 2, 3, 4 of meer negen vierkante blokken in totaal 90, 135, 180 enz. toe te voegen aan een ongrijpbaar getal bepalen.
  4. 4
    Kijk voor kruisende gekleurde blokken met een hoge of lage totalen. Wanneer bijvoorbeeld een gekleurd blok totaal 3 is 90 graden op gekleurd blok totaal 4, de waarden van de blokken moet gemakkelijk zijn uit te werken aangezien er slechts een keuze van 3 cijfers, 1, 2 en 3, maar maak t vergeten dat elke rij en kolom moet de getallen 1 bevat - 9 slechts een keer.
  5. 5
    Kijk naar 'paren' te elimineren. Wanneer een gekleurde blok 2 vierkanten totaal 4, 6, 8 etc., logica aangeeft dat de getallen die binnen 2 & 2, 3 & 3 en 4 en 4, enz. niet kan worden waardoor de permutaties.
  6. 6
    Kijk voor gekleurde blokken die vorm 'lijnen'. Bijvoorbeeld, als 4 gekleurde blokken van 2 vierkanten vormen een lijn, dan is het ontbrekende nummer kan worden berekend door het totaal van 45.

Cijfercombinaties

  1. 1
    Wees je bewust van 2 vierkante combinaties. Deze omvatten:
  2. 2
    Wees je bewust van 3 vierkante combinaties. Deze omvatten:
  3. 3
    Probeer minder geavanceerde sudoku alvorens ze naar de moordenaar samurai sudoku. Killer Samurai Sudoku is een geavanceerde variant van Sudoku en het wordt ten zeerste aanbevolen dat u probeert een normaal en ook Samurai Sudoku voltooien alvorens deze meer complexe puzzels. Deze zijn zeer moeilijk puzzels. Ze kunnen dagen duren. Moet gewoon geduld.

Tips

  • Probeer de hand liggende vinden eerst.
  • Kopieer de puzzel op een rooster veel groter dan die in de krant, met een stift. Nu is het oplossen van de puzzel met de grotere pleinen om duidelijk te schrijven met potlood alle mogelijke nummers.
  • Controleer tweemaal, zet een aantal keer.
  • Een andere goede plek om uw Sudoku vaardigheden te oefenen is in een boek. Er zijn veel boeken met Sudoku puzzels in hen. Sommige hebben zelfs stap voor stap instructies om nog meer te verbeteren.
  • Heb wedstrijden met je vrienden of collega's. Maak kopieën van een puzzel op en probeer te zien wie het snelst kan afmaken. Door dit te doen een keer per dag of een keer per week zal helpen om drastisch verhogen van uw snelheid.
  • Als je met een blok, stoppen, en neem een ​​pauze voor een paar uur. Een dutje, doe wat boodschappen, een spelletje spelen, etc.
  • Ga door doos, dan door rij, dan kolom.
  • Gebruik de onderstaande webpagina's om u te helpen. Ze zijn allemaal erg handig, maar probeer weg te blijven van het auto-fillers. Waar is het leuk als de computer doet het allemaal voor u?

Waarschuwingen

  • Het wordt beschouwd als valsspelen als je gissen naar waar een aantal zou kunnen zijn. Alle ware Sudoku puzzels zijn oplosbaar met slechts logica. Als er twee mogelijke nummers die kunnen gaan in een ruimte en je kiest gewoon een en hoop dat het klopt, dit is vals spelen.
  • Voor het gebruik van solvers, proberen op te lossen jezelf. Waar is het leuk als er iets anders lost het voor u?
  • Probeer te kijken naar de puzzel in beide richtingen; plaats van te werken noord naar zuid de hele tijd, probeer oost naar west. Vergeet niet, het is altijd een goed idee om te kijken in beide richtingen voor het oversteken van de straat.
  • Voor elke cel vult u in, zorg ervoor dat u dubbele of zelfs driedubbele check uw logica, een enkele fout kan verknoeien de hele puzzel. Als je bent bijna zeker van een drie kan gaan in een doos, triple check waarom je dit denkt. Als er zelfs een kleine kans van een drie gaan in een andere box, geen nummer neer te zetten! Menigeen is bijna klaar met een puzzel alleen te vinden dat ze zetten een nummer op de verkeerde plaats.

Dingen die je nodig hebt

  • Tijd
    • 10-20 minuten voor lichte tot middelzware nadat je een beetje ervaren bent geworden.
    • 30-45 minuten voor medium tot hard.
    • 1-4 uur voor Samurai (tenzij je zeer ervaren).
    • 4 uur + voor Killer Samurai
  • Potloden
  • Gummen
  • Geduld
  • Logische vermogen