Wkinl

Hoe maak je een rubik 's kubus met de laag-methode op te lossen

Dit is een handleiding voor beginners 'aan het oplossen van de Rubik's kubus laag-voor-laag. Het is relatief eenvoudig om conceptueel begrijpen en minimaliseert de noodzaak van lange reeksen van bewegingen onthouden. Een voordeel van de laag-methode is dat het zorgt voor een soepele overgang naar de Fridrich snelheid cubing methode, die consequent produceert tijden onder de 20 seconden in de concurrentie. Met genoeg geduld en vastberadenheid, ook u kunt ergerlijke raadsel Erno Rubik's te veroveren.

Stappen

Hoe maak je een rubik 's kubus met de laag-methode op te lossen. Vertrouwd te raken met de termen die in dit artikel.
Hoe maak je een rubik 's kubus met de laag-methode op te lossen. Vertrouwd te raken met de termen die in dit artikel.
  1. 1
    Vertrouwd te raken met de termen die in dit artikel. Kijk naar de sectie. Het is cruciaal om deze termen te begrijpen, zodat de volgende stappen kunnen worden gevolgd.
  2. 2
    Vormen een kruis (+):
    • Draai de kubus, zodat het witte centrum is op de U gezicht, zal het op deze manier blijven tot stap 5. Het doel is om de witte rand stukken rond het witte centrum gezet, dus het vormt een 'plusje' op het witte gezicht. Er zijn zoveel manieren om de kubus te worden vervormd, dat het bijna onmogelijk is om gedetailleerde instructies te schrijven. Hier zijn enkele tips plaats:
      • Zoek een witte rand eerst, dus een manier vinden om het te krijgen naar de top. Niet zomaar draaien gezichten en hopen dat het gebeurt.
      • Witte randen in de middelste laag kan in een 90-graden rotatie naar boven worden gebracht. Maar zorg ervoor dat het niet de plaats van een witte rand al neemt zijn plaats.
      • Witte randen op de D gezicht kan in een 180-graden rotatie naar boven worden gebracht. Draai de D gezicht totdat de rand stuk is direct onder een lege rand sleuf in de U laag.
      • Houd wit op de U gezicht. Dit is de meest voorkomende fout op deze en volgende stappen.
  3. 3
    Verleng het kruis in de middelste laag centra:
    • Draai de U laag totdat precies twee van de witte rand stukken (twee armen van het kruis) line-up met de kleuren van de centra in de middelste laag. Twee dient correct te zijn, moeten twee worden ingevuld. Als ze zijn allemaal correct, ga dan naar stap 4.
    • Draai de hele kubus, zodat een van de verkeerde kanten is aan de voorkant, dan van toepassing F2. Een witte rand moet nu op de D gezicht (kijken). Let op de andere kleur van die witte rand, deze kleur is X (het rood zou kunnen zijn, groen, oranje of blauw). Draai nu de D gezicht totdat het X deel van de rand stuk is direct onder de X centrum; draai vervolgens de X gezicht 180 graden.
    • Nu de witte / X rand moet zijn teruggekeerd naar de U gezicht en een andere rand stuk moet worden op de D gezicht (kijken). De rand stuk moet wit op de bodem hebben, dan is de kleur verbonden aan het heet kleur Y. Nu draai de D gezicht tot aan de Y-edge stuk is direct onder het centrum Y, en draai vervolgens de Y gezicht 180 graden.
    • Je moet nu een wit plusteken op de bovenkant, en al de rand stukken zijn boven centra van dezelfde kleur. Vergeet niet om wit te houden op de U gezicht.
  4. 4
    Voltooi de toplaag:
    • Zoek een hoekstuk op de onderste laag, dat wit in zich heeft. Let op de drie kleuren van het hoekstuk. Ze moeten wit zijn, dan twee andere kleuren, kleuren X en Y. Nu draai de D gezicht totdat het wit / X / Y hoekstuk is tussen de X en Y centrum stukken (merk op dat we het te verplaatsen tussen de X-en Y-centra omdat de kleuren van het stuk zijn X en Y). Draai de kubus, zodat de wit / X / Y hoek stuk is in de DFR positie.
    • Vanaf hier zijn er drie mogelijkheden om de hoek stuk:
      1. De witte vierkant is in de FRD positie, gelden FD F '.
      2. De witte vierkant is in de RFD positie, gelden R 'D' R.
      3. De witte vierkant is in de DFR positie, gelden F D2 F 'D' FD F '.
    • Herhaal 4x.
    • Als een witte hoek toevallig in de U laag, draai de kubus, zodat de hoek is in de UFR positie, dan gelden FD F '. Nu is het in de D gezicht, zodat je hem in het gebruik van de combinaties hierboven kunnen zetten.
    • Nadat je in alle vier de hoeken hebben gezet, moet de eerste laag van de kubus volledig zijn en de kleuren moeten overeenkomen met de middelste laag centra.
    • 5
      Voltooi de middelste laag:
      • Zoek een rand stuk in de D gezicht dat geen geel erin. Kijk naar het plein aan deze rand stuk dat is op de D gezicht, dit is kleur X. Let op de andere kleur van de rand stuk en het etiket het kleur Y. Draai de hele kubus op de verticale as (zoals een wereldbol spins), zodat uw kleur X centrum komt aan de voorkant. Draai nu de D gezicht totdat de X / Y-edge stuk is in de DB positie.
      • Vanaf hier zijn er twee mogelijkheden:
        1. Als kleur Y overeenkomt met het midden van de R gezicht, gelden FDF 'D' R 'D' R.
        2. Als kleur Y overeenkomt met het midden van de L gezicht toepassing F 'D' FDLD L '.
      • Als een rand op de juiste plaats, maar flip-flop, draai de kubus, zodat de rand stuk is in de FR stand te houden en toch de witte vlak bovenaan; toepassing FDF 'D' R 'D' R (dit is hetzelfde als de eerste mogelijkheid hierboven). Nu kunt u deze in het gebruik van de bovenstaande combinaties.
      • Herhaal deze stap tot de bovenste twee lagen lijken volledig gerestaureerd.
      • 6
        Maak een plusteken op de gele gezicht:
        • Ten eerste, draai de kubus dan zo geel is op de U laag, het zal zo blijven totdat de kubus is opgelost. Noteer het aantal gele randen aan de U laag. Vanaf hier zijn er vier mogelijkheden:
          1. Twee tegenoverliggende randen. Draai de U laag totdat de twee randen zijn in de UL en UR posities, waardoor een horizontale lijn. Solliciteer BLUL 'U' B '.
          2. Twee aangrenzende randen. Draai de U laag totdat de twee randen zijn in de UR en UF posities, het maken van een pijl die wijst naar de back-links. Solliciteer Bulu 'L' B '.
          3. No randen. Pas een van de bovenstaande combinaties aan twee kanten schoppen naar de top, gebruik dan de andere combinatie met de andere twee randen in de plaats gezet.
          4. Vier randen. Je bent klaar. Ga naar de volgende stap.
        • Aan het einde van deze stap, moet u een gele plusteken, net als de witte in de eerste stap.
        • 7
          Vul het gele gezicht:
          • Voor deze stap, wordt blauw gaat je voorkant zijn. Een afgewerkte hoek is een met gele al op de U gezicht; onvoltooide is een zonder geel op de U gezicht. Draai de U laag totdat een onafgewerkt hoekje gaat om de UFR positie.
          • Er zijn twee mogelijkheden om de hoek:
            1. Het moet worden gedraaid met de klok mee (geel op de F gezicht), toepassing FDF "D" FDF "D".
            2. Het moet worden gedraaid linksom (geel is rechts), toepassing DFD 'F' DFD 'F'.
          • Nadat je een hoek hebt gecorrigeerd, wordt de kubus gaan kijken verpest. Maak je geen zorgen. Het zal zich later herstellen.
          • Het houden van blauw als je voorkant, draai de U laag naar de andere onafgewerkte hoek naar de UFR stand te brengen, en herhaal zo vaak als nodig is.
          • Na deze stap voorbij is, wordt de gehele gele gezicht worden afgewerkt.
          • 8
            Plaats de resterende rand stukken:
            • Draai de U laag totdat precies een rand stuk overeenkomt met de kleur van het midden raakt. (Indien dit niet mogelijk is, van toepassing R2 D 'R' L F2 L 'R U2 D R2 en probeer het opnieuw. Let op dat dit is dezelfde combinatie als hieronder.) Als u line-up alle vier de rand stukken met hun respectievelijke centra, doe dat en ga naar stap 9
            • Draai de kubus, zodat deze passende rand is aan de linkerkant gezicht. Nu zorg ervoor dat de voorste rand overeenkomt met het juiste midden. Als dit niet gebeurt, dan van toepassing U2 en draai de hele kubus tegen de klok 90 graden.
            • Dubbel te controleren dat de linkerrand overeenkomt met de linker-centrum, en de voorste rand overeenkomt met de juiste midden.
            • Solliciteer R2 D 'R' L F2 L 'R U2 D R2.
            • Op dit punt moet de kubus worden afgewerkt met uitzondering van de hoeken.
          • 9
            Voltooi de kubus:
            • Meestal is er al een hoek op de juiste plek. Als er geen correcte hoeken, willekeurig gelden de onderstaande combinatie. Dan moet u beschikken over een correcte hoek.
            • Draai de kubus, zodat deze correct hoek is in de FUR positie. Solliciteer L2 B2 L 'F' L B2 L 'FL'. Deze combinatie kan twee keer te passen.
            • Geweldig je bent klaar! Scramble het en opnieuw beginnen!

          Coding

          1. 1
            soorten stukken typen>:
            • Middenblokjes liggen in het midden van elk vlak, omgeven door acht andere stukken. Ze hebben maar een zichtbare gezicht, en niet bewegen.
            • Hoekstukken hebben drie aanzichtvlakken en zijn gelegen op de hoeken van de kubus.
            • Edge stukken hebben twee zichtbare gezichten en bevinden zich tussen de hoekstukken.
          2. 2
            Er zijn zes vlakken van de kubus. Ze worden bepaald door de kleur van hun centra. Bijvoorbeeld, wordt het gezicht met het rode centrum genaamd de 'rood gezicht.' De gezichten hebben ook namen op basis van hoe je de kubus te houden:
            • F (Front) naar u toe
            • B (terug) is de enige kant niet zichtbaar is wanneer het bezit
            • U (Upper) naar boven
            • D (omlaag) naar beneden
            • R (rechts) staat aan uw rechterhand
            • L (links) kijkt naar links
          3. 3
            ('). Als er geen apostrof, draai deze rechtsom. Merk op dat je de B aangezicht alsof je direct kijken naar het, niet zoals je het ziet vanaf de voorkant. Een aantal 2 na het gezicht naam (bijv. D2 2>) zal betekenen dat je zal moeten om het gezicht draaien 180 graden. Die het gezicht draait met de klok mee of tegen de klok zal hetzelfde doen.
            • F = Voorzijde met de klok mee, 90 graden
            • B '= Back gezicht tegen de klok in, 90 graden (of met de klok mee, 270 graden)
            • D2 = omlaag gezicht, 180 graden
          4. 4
            specifiek stuk of vierkant specifieke>. De notatie is hetzelfde, dus of het nu gaat om een ​​stuk of een vierkant moet worden genomen uit de context.
            • Enkele voorbeelden van stuk posities:
              • UFR = de hoek stuk tussen de Upper, Front, en rechts gezichten
              • BD = de rand stuk dat ligt tussen de Back en omlaag gezichten
            • Enkele voorbeelden van vierkante posities:
              • LFD = het plein aan de linker gezicht, dat ook deel uitmaakt van de voor-en Omlaag gezichten
              • DB = het vierkant op de Omlaag gezicht, dat ook deel uitmaakt van de Back gezicht

Tips

  • U kunt uw kubus sneller te gaan door het nemen van het uit elkaar en zetten een smeermiddel op de binnenste delen en / of schuren langs de binnenkanten van de kubus. Siliconenolie werkt het beste. Koken olie is ook goed, maar het duurt niet zo lang.
  • Uw tijden zal dalen als je stoppen met denken over de opgeslagen sequenties in termen van letters en cijfers en beginnen ze naar je spieren geheugen bewegen.
  • Een snelle tijd met deze methode is 45-60 seconden. Nadat je kunt het doen in ongeveer 1:30 u zult willen beginnen met het zoeken naar de Fridrich methode. Maar pas op, het is moeilijker dan de bovenstaande methode. Petrus, Roux, en Waterman zijn alternatieven. ZB is het ideale, maar veel te hard.

Waarschuwingen

  • Herhaald gebruik kan spier-en skeletaandoeningen veroorzaken (dwz rubik's pols, kubus duim,

Dingen die je nodig hebt

  • Rubik's Cube, met het witte gezicht tegenovergestelde geel (sommige oudere blokjes hebben witte tegenover blauwe)