Wkinl

Hoe je het risico te spelen

Risk is een spel in tegenstelling tot alle andere. Het is leuk als zowel een casual game onder vrienden, evenals een serieuze strategie spel met toegewijde studenten wereldwijd. Het doel van Risk is om de wereld te veroveren door het beheersen van ieder gebied op een bord dat is een kaart van de wereld. Aangezien u niet over de hele wereld nemen in het echte leven, waarom dan niet doe het in een bordspel? Lees verder voor een gedetailleerde bespreking van de regels van en de strategie achter Risk.

Stappen

Hoe je het risico te spelen. Begrijpen van de fundamentele doel van het spel.
Hoe je het risico te spelen. Begrijpen van de fundamentele doel van het spel.

Deel een: basisconfiguratie

  1. 1
    Begrijpen van de fundamentele doel van het spel. Het doel van het spel is om de wereld te veroveren door het beheersen van alle landen op het bord. U doet dit door "bezetten [ing] een ieder gebied op het bord en daarmee eliminat [ing] alle andere spelers," volgens het spel boekje. U wint grondgebied door zich andere spelers in een spel van rollende dobbelstenen.
  2. 2
    Begrijpen wat het spel wordt geleverd met. Het spel van Risk wordt geleverd met een opvouwbare spelbord, een set van 72 kaarten, en diverse leger tokens.
    • De Risk bord heeft 6 continenten - Noord-Europa, Zuid-Europa, Europa, Afrika, Azië, en de Australische Archipel - en 42 landen.
    • De Risk legers komen in zes basiskleuren, samen met verschillende soorten tokens, aanduiding afmeting van het leger. Elke set heeft Infantry (waarvan 1 "army" vertegenwoordigt), Cavalerie (5 legers) en Artillerie (10 legers).
    • Een pak van 72 Risico-kaarten moeten worden opgenomen. 42 kaarten zijn gemarkeerd met landen, evenals een infanterie, cavalerie of artillerie symbool. Er zijn twee "Wild"-kaarten en 28 "Mission" kaarten die komen met de Secret Mission Risk variant. Er moeten vijf dobbelstenen (drie rode en twee witte).
  3. 3
    Bepalen hoeveel spelers gaan spelen. Het totale bedrag van legers je het spel start met afhankelijk van hoeveel spelers er zijn:
    • 6 spelers - 20 legers elkaar
    • 5 spelers - 25 legers elkaar
    • 4 spelers - 30 legers elkaar
    • 3 spelers - 35 legers elkaar
    • 2 spelers - 40 legers elkaar (dit varieert tussen edities)
  4. 4
    Stel uw aanvankelijke gebieden. Dit bepaalt de uitgangspunten voor alle spelers. Elk gebied moet een "leger" in het te allen tijde. Er zijn twee manieren om de oorspronkelijke gebieden te bepalen:
    • Heeft elke speler rol een dobbelsteen (standaard regels). De speler die de hoogste waarde uitgerold zal een open gebied te kiezen en plaats een soldaat in het. Bewegende klok, zal elke speler een open gebied te selecteren totdat alle territoria bezet zijn. Zodra de spelers alle 42 gebieden op het bord hebben beweerd, spelers hun resterende legers op gebieden die ze al claimen in elke volgorde die zij kiezen.
    • Deel het dek van kaarten (Alternate regels). Deel het gehele dek van kaarten, minus de twee jokers. Heeft elke speler plaats een van hun leger stukken er in elk gebied op basis van de kaarten die zijn bedrijf. Om de beurt dit te doen.
  5. 5
    Bepaal de volgorde van spelen door rollende dobbelstenen. De speler die het hoogste aantal rollen begint, met de bestelling reizen met de klok mee vanaf de startspeler. Het spel begint na de volgorde van spelen is vastgesteld.

Deel twee: het verkrijgen en het plaatsen van nieuwe legers

  1. 1
    Begrijp de drie zinnen om een bocht: het verkrijgen en het plaatsen van nieuwe legers, het aanvallen, en versterkend. Deze sectie zal zich richten op hoe de nieuwe legers worden toegewezen aan het begin van elke beurt, en hoe een speler kan ze plaatsen.
  2. 2
    Weet dat elke speler zijn legers kunt verzilveren in welke eenheid hij / zij wil (infanterie, cavalerie of artillerie), op voorwaarde dat ze allemaal bij aan hetzelfde aantal legers. Dus als een speler krijgt zeven legers aan het begin van zijn beurt, kan hij ze verlossen door het verkrijgen van een van beide zeven infanterie stukken of door het verkrijgen van een cavalerie stuk en twee infanterie stukken (die optellen tot zeven).
  3. 3
    Krijg je nieuwe legers aan het begin van elke beurt. Aan het begin van elke beurt, spelers krijgen meer legers. Het aantal legers wordt bepaald door:
    • Het aantal gebieden dat je bezit. Voor alles drie landen, krijgt de speler een leger. Bijvoorbeeld, als je had 11 landen, zou je 3 legers ontvangen, als u 22 landen gehad, zou je 7 legers ontvangen.
    • Draaien in de kaarten. Kaarten kunnen worden gedraaid wanneer u een three of a kind (bv. alle drie de kaarten hebben artillerie foto's) of alle drie soorten legers (militair, cavalerie, artillerie). Voor de eerste reeks kaarten inlevering, ontvangt u 4 legers 6 voor de tweede, 8 voor de derde, de vierde 10, 12 voor de vijfde, de zesde 15, en iedere set vervolgens 5 meer legers dan de vorige set draaide inch Als u 5 of meer Risk kaarten aan het begin van een bocht, moet u ten minste een stel van hen zetten inch
    • Het bezit van alle op het grondgebied van een continent. Voor elk continent dat je volledig domineren (geen andere vijandelijke legers aanwezig zijn), ontvangt u versterkingen. U ontvangt 3 legers voor Afrika, 7 legers voor Azië, 2 legers voor Australië, 5 legers voor Europa, 5 legers voor Noord-Europa en de 2 legers voor Zuid-Europa.
    • Opmerking: indien het bedrag van de legers die u zou ontvangen aan het begin van je beurt is minder dan drie, ronde tot drie.
  4. 4
    Plaats de legers u ontvangen aan het begin van je beurt waar je een leger aanwezigheid, in welke verhouding. Indien u dit wenst, kunt u er een leger plaatst in elk van uw gebieden; of u kunt al je legers te plaatsen in een gebied. De keuze is aan u.
    • Indien, tijdens het begin van je beurt, je draaide in een set van kaarten met een gebied dat je eigendom is, ontvangt u twee extra infanteristen. Je moet leggen waarin zij infanteristen op de door de kaart grondgebied.

Deel drie: aanvallen

  1. 1
    Aanval alleen andere gebieden die grenzen aan een gebied van waaruit je eigen of die zijn aangesloten op een territorium kunt u zich door een zee-lane. Je kan India niet aanvallen uit Oost-Europa, bijvoorbeeld.
  2. 2
    Aanval willekeurig aantal keren van een van je territoria aan een aangrenzend gebied. U kunt hetzelfde grondgebied meer dan een keer aan te vallen, of je kunt verschillende territoria aanvallen. U kunt hetzelfde grondgebied aan te vallen vanaf dezelfde aangrenzende positie, of u kunt het aanvallen van verschillende naburige posities.
    • Begrijp dat het aanvallen is optioneel. Een speler kan besluiten niet aan te vallen helemaal tijdens een beurt, alleen inzetten legers.
  3. 3
    Verklaar je gaat aanvallen. Verklaar je intenties hardop. Zeg bijvoorbeeld "Ik ben aanvallen Oost-Europa uit West-Europa."
  4. 4
    Beslissen hoeveel legers je gaat aanvallen met. Omdat je territorium te allen tijde moeten worden bezet, moet u ten minste een leger achter zich te laten. Het aantal legers je aanvallen met zal bepalen hoe de mens dobbelstenen je te rollen wanneer je vierkant uit de tegenstander grondgebied waarvan u de verdediging.
    • 1 army = 1 dobbelsteen
    • 2 legers = 2 dobbelstenen
    • 3 legers = 3 dobbelstenen
  5. 5
    Rol de dobbelstenen. Je rolt maximaal drie rode dobbelstenen, afhankelijk van uw troepen grootte. De verdedigende speler gooit hetzelfde aantal witte dobbelstenen als het aantal troepen in hun verdediging van het grondgebied, met een maximum van twee.
    • Overeenkomen met de hoogste rode dobbelsteen met de hoogste witte dobbelsteen, en overeenkomen met de op een na hoogste rode dobbelsteen met het tweede hoogste witte dobbelsteen. Als er slechts een witte dobbelsteen, alleen overeenkomen met de hoogste rode dobbelsteen met de witte dobbelsteen.
    • Haal een van je stukken uit de aanvallende grondgebied als de witte dobbelsteen hoger of gelijk aan de bijbehorende rode dobbelsteen.
    • Verwijder een van de stukken van je tegenstander uit het verdedigen van grondgebied als de rode dobbelsteen hoger is om de bijbehorende witte dobbelsteen.
  6. 6
    Als je succesvol veeg uit alle de verdedigende legers in het gebied je aanvalt, bezetten het grondgebied met minstens evenveel aanvallende legers zoals gebruikt in de aanval. Als je aanvalt met drie dobbelstenen (of drie legers), dient u de nieuw verworven grondgebied met tenminste drie legers te koloniseren, maar u kunt ervoor kiezen om het te koloniseren met meer indien u dat wenst.
  7. 7
    Indien, aan het einde van je aanvallende beurt, heb je tenminste een territorium veroverd, te verlossen van een risico-kaart. U kunt meer dan een Risico-kaart niet af te lossen op deze manier.
    • Maar als het je lukt om veeg uit een tegengestelde volledig door het vernietigen van zijn of haar laatste leger, u bezit van alle Risk kaarten kan hij of zij in hun handen hebben gehad krijgen.

Deel vier: vestingwerk

  1. 1
    Begrijp dat je niet kunt verplaatsen legers rond totdat uw volgende aanvallende beurt. Om uw gebieden te beschermen tegen aanvallen tijdens je tegenstanders aanval fasen te houden, het is een belangrijke strategie om te bewegen stukken voor het beëindigen van je beurt.
  2. 2
    Herschikken van de raad van bestuur. Verplaatsen stukken om verschillende gebieden op het einde van je beurt. Er zijn twee regels over hoe u dit kunt doen:
    • Standaard regel: Verplaats aantal leger stukken uit een gebied naar een aangrenzend gebied bezet door jou.
    • Alternatieve regel: U kunt stukjes overal bewegen, zolang het vertrekpunt en bestemming kan worden bereikt door te gaan door een reeks van aangrenzende gebieden onder uw controle.
  3. 3
    Ga verder naar rechts tot slechts een speler overblijft.

Deel vijf: strategie

  1. 1
    Ken de drie basisstrategieën gevonden in het risico spelregels. Risico is een strategie spel, dus het beloont spelers die tactiek hebben en die hun tegenstanders te slim af. De drie stukken van strategisch advies gegeven aan de spelers door de Risk spelregels zijn:
    • Proberen om hele continenten te houden om de bonus versterkingen krijgen. Uw macht wordt gemeten in het leger versterkingen, dus het is een goede strategie om zo veel versterkingen krijgen mogelijk te maken.
    • Let op uw grenzen voor buildups van vijandelijke legers die een dreigende aanval kan betekenen.
    • Zorg ervoor dat uw eigen grenzen goed zijn versterkt tegen vijandelijke aanvallen. Cluster uw versterkingen meestal langs uw grenzen aan het moeilijker voor vijanden om je territorium binnen te dringen te maken.
  2. 2
    Weet dat snelheid belangrijk. Een mismatch in het leger van kracht is vroeg op bijzonder waardevol. Dit betekent dat je moet proberen om je Risk kaarten inwisselen voor versterkingen vroeg op, toen versterkingen tellen voor meer. Die mismatch niet zo veel later betekenen.
  3. 3
    Elimineer zwakke spelers met veel risico kaarten. Elimineren van zwakke tegenstanders met veel Risk kaarten heeft twee voordelen: het zich ontdoet van een vijand als netting je extra kaarten.
  4. 4
    Weet het continent theorieën. Spelers die regelmatig spelen Risk weten dat bepaalde continenten kan voordeliger zijn om de controle over dan andere continenten te grijpen. De strategieën rond continenten omvatten:
    • Australië Theory. Starten in Australië en houdt controle over het. Dit geeft je twee extra versterkingen per beurt te geven, en het kan alleen worden geopend door een territorium. Bouwen troepen en omhoog door Azië wanneer het begint te verzwakken.
    • Noord-Europa Theory. Beginnen in Noord-Europa, versterken het tegen Europa en Azië. Ga omlaag naar Zuid-Europa, dwars door Afrika en omhoog. Dit werkt op de veronderstelling dat Azië en Europa zijn met elkaar vechten om uit te breiden.
    • Afrika Theory. Beginnen in Afrika, versterken het tegen Europa en Zuid-Europa. Verplaatsen van links naar Zuid Europa, dwars door Noord-Europa en naar Azië via Alaska. Dit werkt op de veronderstelling dat Azië, Noord-Europa en Europa zijn met elkaar vechten om uit te breiden.
    • Probeer niet te beginnen in Azië, het heeft te veel grenzen te versterken en zal snel leiden tot over-uitbreiding en het verspreiden van je troepen dun.
  5. 5
    Overweeg bedrijf op een cluster van landen die over meerdere continenten vallen. Verdedig je boarders en bouwen troepen. Terwijl u het continent bonus van legers niet zal ontvangen aan het begin van je beurt, noch zal anders iedereen. Dit vereist dat u geconcentreerd genoeg om troepen te bouwen om vervolgens veeg uit andere spelers wanneer ze verspreiden zwak blijven.
  6. 6
    Maak bondgenoten. Hoewel dit niet is beschreven als een "regel" in de officiële boek, maak afspraken met spelers om niet bepaalde gebieden aan te vallen, tenzij aan bepaalde voorwaarden is voldaan. Bijvoorbeeld, "Geen van ons zal uitbreiden in Afrika tot Jordan is uit het spel." Dit zal het gemakkelijker maken om uw inspanningen te concentreren op andere plaatsen.

Tips

  • Er zijn verschillende methoden spelen, en dit is slechts een. Er zijn een paar andere varianten, waaronder een waar je kiest voor een kapitaal en hebben om het te verdedigen, en een andere waar je krijgt een missie kaart en hebben om het uit te voeren.
  • Zodra u zes kaarten, bent u verplicht om ze om te zetten inch Dit is om te voorkomen dat mensen hamsteren kaarten totdat de pensioenaanspraken een stuk beter.
  • Een koele ding dat je kunt doen is het maken van je eigen bord.
  • Op de meeste spelborden, zullen de verschillende continenten worden onderscheiden door verschillende kleuren.

Waarschuwingen

  • Dunnen nooit je mannen te 3men op je grenzen. Dat vraagt ​​om een ​​grotere kracht te komen en daar je aanvallen, omdat het een zwakke plek zou zijn.
  • Terwijl het hebben van weinig grenzen maakt een locatie makkelijker te verdedigen, zal het ook moeilijker maken voor u om uit te breiden van daar.
  • Aan het begin van het spel is het verleidelijk om het land halen over het hele bord kan zijn, maar het is veel effectiever om zich te concentreren op een gebied.