Wkinl

Hoe de kat wieg spel te spelen

Cat's Cradle is een spel gespeeld door twee of meer personen en bestaat uit een verscheidenheid van reeks cijfers. Culturen over de hele wereld variaties van het te spelen. In dit artikel leert u de volgorde van de reeks cijfers, bedoeld om te worden gedaan om.

Stappen

Hoe de kat wieg spel te spelen. Glijden over je handen (zie hieronder).
Hoe de kat wieg spel te spelen. Glijden over je handen (zie hieronder).

De cradle

  1. 1
    Knip een stuk touw. Ongeveer 58 centimeter is standaard. U kunt meer of minder de volgende keer gebruiken als u liever een andere lengte. Bind de uiteinden van het touwtje aan elkaar met een platte knoop, en knip de uiteinden af. U kunt ook een Cat's Cradle kit kopen in de winkel.
  2. 2
    Glijden over je handen (zie hieronder).
  3. 3
    Wikkel het koord rond uw handen, niet met inbegrip van de duim. Houd uw hand met de handpalm naar u toe. Neem de verre string en lus rond de pols keer, op weg naar u. Doe dit aan beide handen.
  4. 4
    Beweeg uw rechter middelvinger naar links, en pak de linker handpalm string. Verplaats de rechter middelvinger terug naar zijn oorspronkelijke positie met de tekenreeks lus over.
  5. 5
    Beweeg uw linker middelvinger naar rechts, door de juiste middelvinger strop, en trek de rechter handpalm string. Dit staat bekend als de bakermat.

Bed van de soldaat

  1. 1
    Heeft u een partner knijpen de twee x's, een in elke hand.
  2. 2
    Laat je partner duwen de x neer buiten de zijkant snaren dan, tot in het open centrum.
  3. 3
    Drop de snaren, terwijl uw partner trekt hun handen uit elkaar naar bed van de soldaat te maken.

Kaarsen

  1. 1
    Voer hetzelfde proces. Knijp de twee X'en, een in elke hand. Duw de X neer buiten de kant snaren dan omhoog naar het open centrum.
  2. 2
    Hebben de partner vallen de snaren, terwijl je trekt je handen uit elkaar om kaarsen te maken.

De kribbe

  1. 1
    Gebruik je recht Pinkie op de binnenkant linker snaar haak en trek deze langs rechts buiten snaren. Doe hetzelfde met je linker pink en de binnenkant juiste snaar.
  2. 2
    Doorgaan met de pink snaren te houden. Druk uw duim en wijsvinger van elke hand bij elkaar, en duw ze in de driehoeken, onder de buitenkant strijkers, en tot in het centrum.
  3. 3
    Hebben uw partner vallen de snaren als je spreid je handen uit elkaar om de kribbe te maken.

Ruiten

  1. 1
    Zoek de twee x's weer, en knijp ze van buiten deze tijd. Trek ze uit en omhoog. Draai je handen over en duw je vingers naar beneden in het open centrum.
  2. 2
    Hebben uw partner vallen de snaren als je spreid je handen uit elkaar om diamanten te maken.

Het oog van de kat

  1. 1
    Knijp de twee x's van binnen, til ze uit en over, onder de buitenkant strijkers, en tot in het centrum. Hebben uw partner vallen de snaren als je spreid je handen uit elkaar om Oog van de Cat's te maken.
  2. 2
    Neer bewegen van boven en pak de gekruiste snaren, en pak dan de diagonale snaren (gebruik uw duimen en wijsvingers).
  3. 3
    Verwijder de touwtjes uit handen van de ander, en uit te breiden duimen en wijsvingers elkaar om de vis te maken in een schotel.

    De volgende stappen omvatten het beëindigen van het spel, dus als je wilt om terug te gaan naar de Manger:

Eindigt het spel (de klok)

  1. 1
    Scheid de gepaarde centrum strijkers en overbrengen naar je kleine vingers en trek ze uit.
  2. 2
    Beweeg je duimen en wijsvingers naar beneden door de andere persoon pink stroppen en pak de gekruiste snaren van boven.
  3. 3
    Draai je je duimen en wijsvingers omhoog in het midden van de figuur, het verwijderen van de tekenreeksen uit handen van de andere persoon.
  4. 4
    Pak de gekruiste snaren en trek ze uit aan de twee middelste rechte snaren te scheiden, zodat ze niet oversteken. Met je kleine vingers pak de gescheiden centrum rechte snaren. Trek ze uit over de gekruiste snaren, weg van het centrum van de figuur.
  5. 5
    Blijf de tekenreeks in je kleine vingers en pak van boven de gekruiste snaren. Pak dan de diagonale snaren met uw duimen en wijsvingers door het draaien van hen omhoog door het midden van de figuur.
  6. 6
    Breiden duim en wijsvinger omhoog, het verwijderen van de tekenreeksen uit de handen van de andere persoon om de klok te maken. Verticaal houdt dit cijfer vertegenwoordigt een grote grootvader soort klok (lichtjes). Doe dit cijfer alleen als je het spel wilt beëindigen.

Tips

  • Er zijn vele variaties op Cat's Cradle. Probeer eens iets anders te doen af ​​en toe. U kunt komen met een nieuw cijfer dat het spel eindigt, of kunt u worden verrast om te vinden je hebt sprong naar een van de andere figuren, van waaruit u kunt het spel voort te zetten. Zo kunt u gaan van Soldier's Bed to Eye een omgekeerde Cat's door het oppakken van de gekruiste snaren van beneden in plaats van boven, dan is het oppakken van de rechte snaren van boven.
  • Oefening baart kunst! Kans groot dat u niet krijgt dit de eerste keer, maar blijven proberen.
  • U kunt gaan en op totdat je rotzooi op, of vervelen!
  • Een leuke nevenactiviteit is te kijken naar de cijfers en proberen om te zien waar de naam vandaan komt.

Waarschuwingen

  • Wees voorzichtig dat u uw vingers verstrikt in de string te strak.
  • Gelieve begeleiden jongere kinderen die het spelen van dit spel als een lus van touw kan gevaarlijk zijn.